Julbravader...

Så var det Annandag morgon. Fort har det gått. Julafton var över på ett litet kick.

Ändå var dagen väldigt lång.

Jag klev upp och jobba redan klockan sex på morgonen i stallet. Gillar att jobba mornar sen är det lite mysigt när det är jul också. Känns som om det bara är jag och Tomten som är vaken. När jag klev ur bilen på parkeringen var det alldeles stjärnklart och fullmånen lyste. Det var mörkt i alla husen, endast nån enstaka adventsstake lös här å där i fönstren.

Hästarna var som vanligt glada att se en. Dom gnäggar och bankar, sen när äntligen alla fått sin mat hörs absolut inget annat än deras rytmiska tuggande. Så himla lugnt och skönt. Brukar sätta mig på en hö bal och äta min egen frukost och bara lyssna på dom.

Då försvinner alla världens problem och livet känns lätt...

 

Jobbet flöt på utan problem den här gången också. Efteråt åkte jag hem till Bollnäs och gjorde mig i ordning inför middagen. Vid ett skulle vi börja äta men innan det skulle jag hinna åka på kyrkogården och tända ljus för syrran och Sara, och försöka slå in pappas jätte paket.

Vilken storm det blåste upp till sen, vinden rev och slet i tomteluvan när jag var på kyrkogården. Det var nästan omöjligt att tända ljusen.

 

Väl hemma igen hade folk börja kommit. Förutom jag, mamma och pappa kom lillebror som hade hämtat farmor och farfar och sen kom kusin Danne med mormor och morfar.

Normalt brukar vi vara fler, men kusin Micke hade fått halsfluss och hans föräldrar hade åkt på magsjuka. Blev inte så rolig jul för dom. Micke var upprörd för att han skulle missa min mammas goda julmat och jag förstår honom. Jag åt och åt, det var så himla gott. Allt smakade bra; skinkan, laxen, köttbullarna, prinskorven osv Jag provade till och med morfars grisfötter! Har smakat på värre saker iaf, men det såg inge trevligt ut...

När maten var avklarad var klockan tre och dags för Kalle, eller så mycket Tv blir det inte. Alla brukar somna i soffan *ler*

Vid fyra bjöd mamma på efterrätt och sen så var det bara att vänta tills det skulle bli dags att öppna paketen. Fick ju problem i år när Siv inte kunde vara med, hon har varit ?tomte? dom senaste åren, men till slut ställde mamma upp på det. Så efter sex började utdelningen.

Pappa fick det största paketet och brorsan fick flest, mamma fick det dyraste.

 

I mina paket låg det:

 

  • Ett nytt täcke (underbart härligt)
  • 2 "Mine" glas. Ett gult och ett svart ( Hertsjös färger)
  • Underkläder med "hello kitty" (vad tänkte dom där?)
  • Plankor och underlägg så man kan göra plankstek (mums)
  • Harry Potter och dödsrelikerna (redan läst 100 sidor)
  • En duk morfar broderat (han är grym)
  • Resväska med döskallar
  • Tofflor
  • Locktång (partylockarna #1)
  • Pengar så klart (välbehövligt)
  • Handdukar (också välbehövligt)
image25
Jag i full färd med att öppna

Kan ha glömt någonting men jag tror jag har fått med allt...I det "stor röda paket" låg iaf resväskan. Så nu har jag ännu mer döskallar! *hehe*

Allt var jätte bra dock undrade jag hur dom kunnat köpa "Hello Kitty" underkläderna. Inte min stil, för mycket socker sött... Det är som att sätta på Nemi en rosa klänning. Mamma skyllde på att det var Siv som lurat henne att köpa dom... Älskar mitt nya täcke iaf, så fluffigt!

 

Juldagen började lika som julafton. Åkte till jobbet och sköte om hästarna några timmar. Sanna och jag tog en mysig ridtur på Fröjson och Cowboy i växboskogarna.

Halv elva var jag hemma i Rengsjö igen och käkade skinkmacka innan jag la mig på soffan och sov i över två timmar. Kändes som om jag behövde dom timmarna för att orka med resten av veckan. När jag vaknat bjöd mamma på julmat igen och det smakade lika gott fortfarande!

Sen gasade jag och Toyyan in till Bollnäs vid tre för att jag skulle hinna göra mig i ordning inför kvällen bravader.

Frida dök upp och sen hamnade vi på förfest hos Johan W med världens sötaste katt Turbo. Lirade lite DVD-TP, tjejerna mot killarna, när vi la ner spelandet lede vi stort *hehe*

Nio ungefär drog vi ner på stan, jag och Emma hamnade på en ny förfest hos Hillan men vi tio drog jag till Frida inne på Tranan. Kan väl inte säga att det var så jävla roligt där inne. Har inget minne av hur länge jag var där, blev less nån gång innan tolv och drog ut. Då hade det börjat snö ordentligt...

Skulle egentligen åka hem då, men på nåt vis hamnade jag utanför Folkan, och fick en grattis biljett *hehe* Gick in tillslut efter många om och men, mest tack vare Jenny. Vi röjde på dansgolvet tills klockan var strax före två... Skulle äta egentligen men över allt träffade man massa kändisar man var tvungen att prata med. Vissa som man inte sett sen brännbolls yran i somras. Stod och pratade med Blomman ända till dom tände lyset och vakterna sa åt oss att gå hem. Vet inte allt jag sullade med sen. Somnade vid fyra nån gång... Vet iaf att jag inte drömde när jag hade för mig att jag såg en röd Hummer (H3a) igår natt, såg den nämligen idag också.

Om jag trakasserade nån med sms igår så ber jag om ursäkt *hehe* Var inte riktigt nykter. Har säkert gjort nåt mer pinsamt som jag har förträngt...

 

Men det var igår det nu är det en ny dag och nya tag. Har öppnat första ölen redan och hoppas att det här ska bli en rolig kväll! Hoppas på att rätt människor är ute *ler*

Hoppas på att dom lirar lika bra musik som dom gjorde på Folkan igår!

I kväll så äger vi dansgolvet igen!!

 

*rock on*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0