En vanlig söndag...

På ett kick så var helgen över igen. Mot alla odds så blev det en rätt så kreativ helg.

Klev upp sex på lördag morgon och jobbade i stallet. Ibland så är det faktiskt rätt skönt att jobba helger. Man jobbar inte så många timmar och man får vara ute. Det blir ofta väldigt mycket mer gjort hemma också, annars sover man bort hela dagarna.

På morgonen jobbar jag ungefär mellan halv sju till halv tio, sen jobbar jag en timme på eftermiddagen.

Igår "mellan timmarna" åkte jag hem till Rengsjö och påbörjade målning av en bokhylla.

Mamma och pappa håller på och göra om i undervåningen sen brorsan flyttade hemifrån, så då blev det lite möbler över, däribland en lite bokhylla som kommer att passa kanon bra i min lägenhet, inbillar jag mig iaf.

Måste bara byta färg på den. Just nu är den ljust björkfärgad, men ska bli blankt nattsvart.

Mamma bjöd på mat också. Hennes mat är helt överlägsen dom flesta!

Medan jag väntade på att maten skulle bli klar satte jag mig och kollade på TV. Zappade runt som vanligt (har SM-Guld i Zappning) tills jag kom till Kanal 5 och upptäckte att dom visade en av mina älsklingsfilmer: Black Beauty, från 1994.

Den visade sig vara lika bra fortfarande, även fast det säkert var nästan tio år sen jag såg den sist. Hela filmen är så otroligt fint gjord, allt från omgivningen till människornas kläder, och hästarna är så otroligt vackra.

Det finns en rolig historia om filmen:

I början av filmen visar dom en scen när "Black" föds. Problemet var att Black har en stjärn i pannan men det hade inte fölet. Så dom fick hoppa in i boxen, ha hål på fosterhinnan och limma dit en vit stjärna i fölets panna så det skulle se riktigt ut.

 

Även om jag hade missat halva filmen, och har sett den 17 gånger, så rullade krokodil tårarna ner för kinderna. Lite pinsamt men jag är så otroligt blödig när det kommer till film och framför allt när det kommer till djur.

När jag torkat tårarna var det dags för mat och sen skulle hästarna in och göra kväller.

image3

Fakiren är min egen Black Beauty, 170 cm hög och nästan svarta hingst.

Efter jobbet var det bara att hoppa in duschen och dra på sig partykläderna. Sju skulle jag upp till Engström för att drick lite öl och lira Buzz?men det blev inte så mycket frågesport. Satt och surfade på YouTube istället och spanade in massa klipp. YouTube heter förresten Yo!Tube enligt Engan *hehe*

Vi kollade mest in en kille som heter Jeff Dunham, en grymt rolig buktalare. Peanut och Melvin är nog hans roligaste figurer, men även Achmed the Dead Terrorist.

Roligaste klippet med Peanut!:

http://www.youtube.com/watch?v=fWThRmRW6GE

 

*on a stiiick*

 

Senare runt elva tiden så tog vi taxi ner på Sport Inn där ölen flödade och det blev mängder av diskussioner. Det var många kändisar i farten och mycket annat trevligt folk.

Tanken var ju att vi skulle gå på Hela Huset Gungar eller Tranan, men vi kom aldrig så långt. Bara Engström, vi andra blev kvar på Sport Inn, men det var ju bra där så varför dra vidare?

Kan ha berott på 12:an "Long Island Icetea" som Engström bjöd på också *hehe*

Men vid ett fick det var nog så då blev det Max och hemfärd.

När vi lämnade Max började det snö, fina små flingor...men dom slutade falla ungefär samtidigt som jag satte nyckel i ytterdörren

En fin avslutning på en bra kväll!

 

Vid nio ungefär på söndagmorgonen ringde Frida och väckte mig, så då var det bara att kliva upp. Har inte gjort nån nytta alls i princip idag. Kollade på en innebandymatch, åkte hem till Rengsjö, målade lite och grattade pappa på fars dag och åt nybakat bullar!

Nu blir det rysare tillsamman med Frida...kanske nån mer film också...får se

 

*rock on*

 
Lyssnar på: Alter Bridge - Broken Wings // Three Days Grace - Over and Over // Lullacry -Crucify My Heart

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0