Så var det Fredag...

Då var ännu en vecka över. Tiden går så otroligt fort. Den går inte fort på grund av att livet leker och allting är roligt., snarare tvärtom...Någon verkar ha skruvat upp den på max fart och dagarna bara flyger förbi, utan den mista hejd.

Önskar den kunde stanna upp något...

 

För exakt en vecka sedan, förra fredagen, satt jag här hemma i lägenheten och längtade som ett litet barn dagen innan julafton. Det var äntligen dags för årets Halloween! Min julafton, födelsedag, allt i på en gång.

I år var jag utklädd till Rapunzel, hon som sitter instängd i tornet med det jättelånga håret.

Vi köpte peruker på www.bodega.se sen sydde jag om mormors brudklänning som jag sen använde en svart korsett över.

Blev imponerad själv över min sy-konster. Har inte använt en symaskin sen i högstadiet och då var man så talangfull att man var glad att man fick ett G. Sy var och är knappast min starka sida. Blev i vilket fall riktigt nöjd med min kostym. Det var roligt att få vara riktigt blond för en gångs skull *ler*

Alla andra såg också jätte snygga ut! Frida som indian, Emma som glädjeflicka, Erica som medeltidskvinna, NiZse som den elaka kärleks feén osv.

 

image1
-[Rapunzel på kyrkogården på hustomten]-

 

Kvällen började bra och fortsatte sen bara bättre!
Vet inte exakt hur många vi var men runt en 25 personer iaf var av 20 var utklädda. Var grymt kul att så många var utklädda! Satt och försökte räkna ihop hur mycket folk det var på alla fotografier jag tog under kvällen. Alla bilder ligger iaf på www.pixbox.se


image4

-[Gruppfoto, men långt ifrån alla]-

Shit vilken kväll! "I wanna do it again!"

 

Men lördagen kom och var över fortare än man säger Wikipedia...

Allt roliga måste tydligen ha ett slut och den kvällen var bland det roligaste som hänt på månader!
Gången innan det måste ha varit när jag var på cup i Falun med innebandy tjejerna...

 

Så nu sitter man här en vecka senare...med allt det roliga bakom sig. Den här helgen lär juh knappast bli lika rolig som den förra. Även om den har potential att bli hygglig.

Ska jobba i morgon sen blir det förhoppningsvis lite fest på kvällen med Frida och gamla grannen Engström. Får vänta och se och hoppas på att ödet har något roligt med sig i bagaget.


*rock on*

 

Lyssnar på:

Ozzy - I just want you // Avenged Sevenfold - Almost Easy // The All American Rejects - Can't take this


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0