Fullt ös...

Efter en totalt värdelös vecka där Cowboy blivit såld och åkt till Malta, ettåringen fick åka upp till Gud. Där fuxjäveln nästan sparkade ner mig för att hon är så galen och hysterisk. Då Fröjdson tvärnitade på upploppet ännu en gång *suck*
Hela den här veckan har varit kass och full med dåliga nyheter..var på så dåligt humör så jag inte orkade träna i onsdags, plus att jag var öm i nacken sen fuxludret nästan förstört min hjälm, plus att jag sträckte mig i ljumsken när jag halkade i den blöta snön.
Igår hade jag sett framemot att åka till Bergsåker med min pärla Mark och med min tvååring till passhäst, Queen Turbo.
Det blev inte riktigt som jag tänkt mig och Mark fick ett riktigt tufft lopp trots att han helst skulle få ett lugnt "rygglopp" Så mitt på upploppet fick han mjöklsyra och stumnade till en 6:e plats, men man kan inte begära så mycket mer. Han gick 16,7 i första starten på två månader...nästa gång tar vi dom!

Queen skötte sig riktigt bra. Andra starten i sitt tvååriga liv och hon klev i väg fint från sitt springspår. Ulf letade sig ner till planket med henne. Ett varv kvar till mål fick hon en galopperande häst framför sig som hon klev runt utan några större problem. På upploppet blev även hon trött men hon höll sin fart hela vägen. Hon är inte nå hårt jobbad och skulle egentligen gått i vinterträning så det var nästan förväntat. Huvudsaken var att hon skötte sig och hon sänkte även sitt rekord med en hundradel. Det blev en bra erfarenhet för henne att få åka på en ny bana och tävla vilket hon klarade galant, plus att hon fick 5000:- för sin 6.e plats.

Tur Peter hörde av sig några gånger och hade lite snack i positivt tänkade. Det behövdes verkligen den här veckan. Var väldigt låg ett tag...*suck* Vissa andra bryr sig juh inte...

Nu är det lördag iaf och snart är det samling till helgens match. Derby mot Alfta! Sist vann vi ganska klart men mycket kan förändras...Ska bli kul iaf.
Efter det är jag bjuden på Julshowen på Höghammar Hallen tillsammans med jobbet. Då ska jag inviga min ny klänning! Ser framemot den här dagen iaf och hoppas den blir bättre än veckan som var...

*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0