Slutkörd...

Dygnets 24 timmar och veckans sju dagar räcker inte till för att jag ska hinna med att göra allt jag behöver, vill och måste göra *suck*
Jag är ständigt stressad, men samtidigt så får jag skylla mig själv. Skulle kunna välja bort nåt men jag vill juh göra allt, plus att nu när det är december händer det juh extra mycket saker...

Förra helgen så var det juh full rulle med match mot Hudik/Björkberg som vi lossade med 3-2. Det sved rejält..Vi gav bort seger till dom. Vaknade inte förän det stod 3-0 till dom men då var det försent...

Måndag hade vi också match. Då mötte vi Söderhamn i sista DM matchen innan slutspelet, den vann vi med 3-1. Vi spelade hyffast men hade svårt att få in bollen i mål, det har varit genomgående dom senaste matcherna...hoppas det lossnar till DM iaf.

Tisdagen bjöd på julbord på Växbo krog. Farmor fyllde år, och alla tidigare år har hon bjudigt på mat hemma hos sig, men nu blev det på Växbo Krog istället. Jag måste säga att jag belv lite besviken på maten, hade förväntat mig mycket mer för 450:-( kostade nånting sånt för en person) Potatisen var katastrof! Den var så salt att den inte gick att äta:P Sen var det typ kalvkött överallt, som tydligen är deras delikatess vilket jag inte gillar nåt speciellt. Efterrättsbordet var väl bäst av allt men dom hade inte riktig Ris a'la Malta vilket var tråkigt.
Det var inte speciellt mysigt där inne heller, fint och stil rent men mysfaktorn i lokalen där men åt var lika med noll. Annars är juh Trolldalen ett av dom finaste ställerna i hela Hälsingland. Vi hade iaf ganska trevlig, jag var mest grinig för jag var så hungrig.

På onsdagen stressade jag ner på jobbet och köpte dom sista julklapparna. Skulle ha köpt nåt mer till mamma annars är jag klar med den biten iaf. Efter det var det innebandyträning som gällde.

Torsdag var den stora städ och tvätt dagen *suck* Tråkigt men nödvändigt. Allt borde vara klart för vad Jul och Nyår innebär iaf.

På fredagen åkte jag på trav med Mark upp till Bergsåker. Vi startade i lopp nio och efter en ganska tuff öppning i dimman så fick han dödens. Strålade! eller inte*Suck* Han slutade oplacerad,  sämre än vad han borde ha varit även om han gick i dödens...så det blir veterinären på måndag. Tänk om hästarna kunde prata istället...

Lördag morgon ringde väckarklockan sex. Halv åtta satt jag på bussen med resten av laget på väg upp till Östersund på dubbelmöte. I första matchen mötte vi Östersund IBC (serieledarna) där vi fick oss en fin lektion i hur man spelar innebandy, väldigt duktiga tjejer. Möter man ett duktigt lag svoder det inte lika mycket att förlora...
På kvällen hade lekledaren Linnea fixat massa roliga lekar och mitt upp i alltihopa dök Bollnäs/Hertsjös egna lilla luciatåg upp som bestod av Sigge och Vickan. Dom hade gjort om alla lucia låtar och alla i laget fick en egen vers. Vi skrattade så tårarna rann!
Efter det var alla slutkörda och vi slumrade sött.

Så blev det söndag morgon. Även den här dagen började tidigt. Nio skulle vi åka med bussen! Ingen sovmorgon alls.
Matchen började elva mot Krokom och vi var taggade att vinna, men som vanligt tog det ett tag innan vi fick in bollen i mål, men sen ramlade det iväg. När slutsignalen gick stod det 5-0 på tavlan till oss. Sweet! Säsongens första nolla. Riktigt skönt med en seger och ännu skönare att få åka hem.

Nu börjar julveckan och jag vet just nu inte hur jag kommer att jobba i jul men vill jag vara ledig på nyår så kommer jag bli tvungen att jobba mycket, men det gör väl inte så mycket när jag ändå inte kan supa nåt speciellt eftersom vi har DM i helgen... Önskar mig ett guld mest av allt, men i år kommer det bli ruskigt tufft!

Det var den senaste veckan i korthet...så mycket som händer nu.

*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0