Segerns sötma...

Vilken dag det var igår! En riktig kanon dag!

 

Allt började med att väckarklockan ringde 04:40. Var oförskämt pigg så jag studsade ur sängen och gjorde klart allt på en kvart, spänd inför dagens bravader.

Jag och Toyyan begav oss sen mot Växbo. Klockan sex skulle vi lasta hästarna för att än en gång styra mot Östersund, och då skulle jag ha hunnit gett dom frukost och gjort dom tävlingsfina.

Det var nyvakna hästar som stod i stallet när jag klev in genom dörren. Jag fodrade lite snabbt innan jag själv gick för att äta frukost.

Halv sex började jag borsta Cowboy, sen var det Fröjdsons tur. Blev precis klar när Thomas hade kört fram hästbussen. Allt gick som smort och vi rullade ut från gården strax efter sex.

Jag sov nästan hela vägen upp vilket var skönt. Vägen är så lång och tråkig...

Efter nästan fyra timmar var vi framme. Vi lasta ur och vattnade hästarna innan vi själva gick och åt, sen började allvaret...

Efter värmningarna såg allt bra ut och Fröjdson var först ut. Han startade i första lunchloppet.

Han hade spåret längst ut på vingen, vilket var bland det sämsta han kunde få, men kusken tog det lugnt och trots en strulig start kunde han lotsa ner honom till tredje invändigt. Allt såg bra ut och när dom passerade oss sista gången på långsidan såg Fröjding grym ut och strax innan upploppet kom luckan och han kunde smyga ut i andra spår och börja kämpa om ledningen. Sida vid sida travade dom och när mållinjen kom lede Fröjdson med ett huvud och ännu en vinst var klart!

Thomas hoppade av glädje och jag var nästan tårögd. Helt otroligt! Han har blivit så otroligt bra! Så många som inte har trott på honom...och nu ligger han på andra plats på listan över "Kallblod i Sverige som sprungit in mest pengar 08". Det är bra jobbat!

 

image56
Fröjdson (nr8) över upploppet

 

När segerdefileringen var avklarad var det bara tillbaka till verkligheten och ta reda på honom och göra klart Cowboy.

Banan var en lervälling nu, inte bra förutsättningar för honom men det var bara att gilla läget.

Cowboy kom iväg fint och hamnade även han invändigt. Det var hårt tempo hela vägen, in på upploppet sicksackade sig Östman fram mellan hästar. En fjärde plats blev resultatet, det hade eventuellt kunna ha varit bättre om han inte fastnat bakom en galopperande häst...men jag var nöjd!

När Cowboy kom in var han helt täckt i lera, usch hur han såg ut, men det var bara att dra upp ärmarna och börja sela av och tvätta.

Planen var att vi skulle lämna Östersund runt två, annars skulle inte jag hinna hem till innebandy matchen...

Sju skulle matchen börja i Söderhamn. Så det skulle bli ont om tid...

 

Resen hem gick lätt och det vara bara glada miner och telefonerna ringde i ett med gratulationer.

 

Klockan sex på kvällen rullade vi äntligen in på gården i Växbo. Det hade varit en långdag, men när det går bra så går det så lätt och är så roligt.

Lastade ur hästarna innan jag kastade mig in i Toyyan och gasade till Söderhamn. Tio i sju sladdade jag in på parkeringen vid Söderhamns Sporthall, men när jag väl kom dit visade det sig att det var lugnt. Det var en ungdomsmatch innan som inte var klar än så det dröjde tio minuter innan vi fick gå ut på plan så då han jag värma upp i korridoren sen var det full rulle!

2x 20 min... Efter första stod det 0-0. Vi spelade lojt och slarvade mycket med efter lite peppning i pausen kunde vi vinna säkert med 5-1. Det var kul match trots att man var sliten plus att vi rullade på tre backar. Med den segern är vi klara gruppsegrare i DM med inga förlorade matcher. Vilket känns kanon, nu är det bara slutspelet som gäller i mars sen.

 

Jag kan lova att jag var ganska nöjd när jag kom hem efter nio på kvällen. Skönt att få sova efter en sån toppen dag!

 


*rock on*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0