Nytt år...


Ännu ett nytt år har börjat... hoppas det blir bättre än 2007.

 

Nyårsafton blev trots allt jätte rolig. Alla planer jag hade från början gick rakt åt skogen och inte fick jag använda min nyårsklänning som jag fick av mamma heller. Lite synd men man får ju bara så roligt som man gör det.

 

Jag å Frida bestämde oss för att göra det bästa av situationen, med öl och raketer hade vi en bra början.

Mitt på dagen åkte jag först upp till mamma och pappa, som var i vår sommar stuga, och käkade mat. Det var lite obehagligt när man skulle åka därifrån. Mörkret kom fort och dränkte allt runt om den lilla stugan. Med endast elden och några värmeljus så var det ganska mörkt i stugan också, men mysigt.

Lite mörkrädd blev man när man stängt ytter dörren bakom sig och skulle ta sig till bilen. I totalt beckmörker var det svårt att se var man satte fötterna. När ögonen äntligen vant sig något skulle man fumla med bilnyckeln och hitta tändningen. När billyktorna slogs på trodde man nästan att man skulle se tusen lysande ögon inne i skogen. Hemresan gick i alla fall bra trots mörkret.

Väl hemma var det bara att hoppa i duschen och på med make up. Körde med svart skjorta och min döskalle slips. Tjurade över att jag inte fick ha klänningen, eller fick och fick men det hade varit att klä upp sig lite väl.

Vid sju tiden åkte vi upp till Walle på Blomkransen och började fira av det gamla året.

Öl, chips och Buzz var det som gällde, men innan vi kunde börja spela var vi tvungen att finta två 18 åringar. Tydligen så var en av dom kär i en av grabbarna och bara kom och bankade på dörren till lägenheten. Inte fattade dom vinken av att grabbarna inte vela ha dom där heller, så till slut så "ringde våran skjuts som vi skulle åka med till en annan fest" så dom var tvungen att gå men innan dom gav sig *herregud* Jag hoppas jag inte var så där när jag var 18. Efter dom dragit skickade dom mängder av sms och kvällen slutade med att dom kom på tolv slaget och sen stod dom utanför lägenhets dörren och bankade. Vad som hände sen vet jag inte? drog hem vid ett tiden.

 

Frida och jag rockade på Buzz iaf även om Walle lyckades vinna några gånger. Hollywood quizen var roligast av dom tre skivor vi hade.

Vid tio gick jag över till Badis och hälsade på där. Hedin, Tobbe och resten av La Squadra gänget var där, och mängder av annat folk också. Man fick knappt plats där inne, men det var rejält med drag där. Halv tolv sprang jag tillbaka till Frida och gänget, dom hade ju alla raketerna! Det blev en glad återförening vid Pizzeria Bandy där vi bestämt möte.

Walle och Frida skötte uppskjutningen. Allt gick bra förutom en raket där flaskan trillade omkull och raketen blåste iväg som en torped över gräsmattan mot Jehovas Vittnens lokaler innan den exploderade i ett glitterregn. Det lyset upp överallt på himlen i alla regnbågens färger. Alla önskade gott nytt år och Frida och Johan sög en sista gång på snusen innan som kastade bort den och på började sina nyårs löften om att sluta.

Jag la inget löfte mer än att 2008 ska bli bättre än det gångna året.

Jag drog hem strax efter vi öppnat champagnen. Kände att jag vela hem då. Man ska ju sluta på topp...styrde lite käk när jag kom hem, sen vaknade jag på ett udda ställe vid sex tiden *hehe* Sen letade jag mig tillbaka till sängen och knäppte av tvn...

Så hade man överlevt ännu ett år *tack och lov*

Bilder från kvällen:

Alla bilder dyker som vanligt upp på Pixbox inom en snar framtid...

 

*rock on*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0