Saknad...

Idag är det fyra år sedan Sara dog...
Var tvungen att räkna fler gånger för att vara säker. Kunde inte tro att det redan hunnit gå fyra år...

Tiden har gått så otäckt fort. Minns allt så väl, allt som hände och allt runt omkring just då, just den tiden. Känns ibland som om det var igår...

Sista gången jag träffade henne var precis innan julafton... då hon, jag och Jenny gick på bio här i Bollnäs och såg den sista delen i Sagan om Ringen trilogin. Vi hade sätt fram emot och längtat till den här dan ända sen vi sett den första delen två år tidigare. Kunde i princip nästan alla repliker och onödigt fakta.*ler* Minns att hon klagade på att hon hade ont i ryggen men det var det värt för att få se filmen!

Efteråt åkte vi upprymda hem till Saras lägenhet där vi diskuterade filmen och kollade på andra filmklipp på hennes dator. Vid tolv tiden skildes vi åt bara för att jag skulle upp och jobba dagen efter... vi skulle höras sen och hitta på nåt i veckan...Det hann vi aldrig

Minns att jag tyckte det var konstigt att hon inte svarade i telefon eller svarade på smsen, men det var inte så märkvärdigt, tänkte hon hör väl av sig sen.

 

Dagen efter nyårs afton fick jag reda på vad som hänt och skulle ske...

Luften försvann ur rummet, jag kunde inte andas längre. Hela kroppen skakade...

Somnade sent den natten, helt utmattad.

 

Dagen efter kändes allt som en hemsk mardröm, önskade att det var så också. Allt kändes så overkligt, det kunde bara inte vara sant...jobbade på som vanligt i stallet. Jag och Jenny hade fått lov att komma och hälsa på henne på eftermiddagen, efter jobbet.

Pappa hämtade mig vid fyra tiden, det var knäpptyst i bilen, efter att åkt en bit berättade han vad som hänt och hela världen rasade samman än en gång...

 

Jag slutade tro på allt jag någonsin trott på den dagen Sara dog.

 

Livet är så jävla orättvist...och tiden läker inga sår

 


image36
Sara med sin häst Wille

Bild1) Jenny, Celie och Sara Bild2) Jag och Sara Bild3) Sara på Sune och jag på min Migge


R.I.P

Sara Pettersson

1983-2004


"Saknar dig...nu som då, och resten av mitt liv"

*rock on*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0