Äventyrsresa...

Jag har blåmärken fulla benen och träningsvärk i hela kroppen efter helgens bravader!

 

Fredagen började lugnt och stillsamt lite fest hemma hos Jens och avslutades på Sport In. Blev så mycket mer vätska än jag hade planerat men det var mycket trevligt folk ute.

Jag å Frida var tvungen att gå ut och ta en "tröst-öl" sen vi missat In Flames på torsdag kvällen.

Alla som var där sa att det var grymt...

 

På lördag vaknade jag tidigt då det var olidligt varmt i lägenheten, sen ringde Erica sjukt tidigt å vela gå på marknaden nere på Långnäs. Efter henne ringde Emma och berättade att vi skulle

Äventyr till Gävle! Till Alborgen!

Snabba beslut och spontant värre. På ett kick skulle Erica med också. Tio minuter innan vi skulle åka fick vi tag på Frida som också vela följa.

Så vi lastade 3 bilar fulla och gasade mot Gävle.

 

Ericas KIA låg som en rem efter backen och vid tre var vi framme efter en liten fel körning bara.

"Borgen" såg ut som en stor Herrgård. Inuti var allt gammalt och lite slitet. Förväntningarna var på topp. Man var nästan lite nervös för man hade inte en aning om vad som väntade bakom alla dörrarna.

Efter laguppdelning och instruktioner körde vi igång. Mitt lag, The Dreamteam, bestod av förutom mig Emma, Erica och Frida..

 

Det fanns mängder av rum/banor: 17 stycken olika och sammanlagt 47 celler. Varje rum bestod av 2-3 celler och man var tvungen att klara alla celler i ett rum för att kunna öppna skattkistan som fanns i sista cellen i varje rum och få sin stämpel.

 

Vi fixade fyra stämplar, inte bäst men inte sämst iaf. Vi hade klarat fler om vi inte sullat så mycket på några, plus att vi skulle haft mer tålamod på Mission Impossible...

 

Det var helt galet kul! Det var svettigt, jobbigt, läskigt och helt galet! Man blev tio år på nytt och kröp i tunnlar och hängde i lianer.

Alla var eniga om att vi måste åka tillbaka igen! Och då ska vi fixa Mission Impossible!

 

En bra bit efter sex på kvällen hoppade vi in i bilarna och styrde mot Bollnäs igen. Bråttom hade vi för vi skulle hem och fira Emmas 24-års dag! Som tur var så var hon med på äventyret...annars har vi aldrig åkt heller.

 

Strax efter nio var jag färdig fixad och hoppade på Eldfuxen å styrde mot Karlslund. Där allt folk hade börjat komma. Festen blev trevlig med mycket skratt innan vi vid tolvtiden gick ner på stan och Hela Huset Gungar. Jäklar vad folk det var där och så varmt de var!

Har man varit nykter har man inte stått ut *hehe*

Vi röjde på dansgolvet så man blev ännu svettigare, det blev ingen styrdans den här kvällen dock, men det gjord inte så mycket. Vilken lyckad kväll!

 

Mer bilder på Pixbox (Emma var fotograf den här gången)

I dag är man lite sliten men har ändå hunnit med en hel del. Vaknade halv nio och följde med Frida och Erica på marknaden sen städat och donat. Ibland är man duktig. Nu måste jag försöka få nån mat i mig. Klockan är halv fem och jag har inte ätit nån mat på hela dagen...

 

Planerar inför Metaltown också. Hoppas vi kommer iväg nu!!

 

*rock on*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0