Midsommar…

Kort sammanfattning...

Hade inte planerat någonting inför midsommar, mycket berodde på att jag skulle jobba hela helgen men spontana fester och äventyr brukar kunna vara roligare.

 

Midsommarafton började med jobb alltså. Vi har så några hästar i stallet just nu så jag var klar på mindre än två timmar vilket var jätte skönt. Åkte hem till Bollnäs då och duschade och gjorde mig i ordning innan jag styrde tillbaka ut mot Växbo, Västra Höle, genom en mil av skog och ända fram till sommarstugan.

 

När jag kom fram hade inte släkten kommit än så då passade jag på att åka och plocka blommor till kransen. Hittade jätte dåligt med blommor, många hade torkat ihop och vissnat...

Hittade mängder av Midsommarblomster som fick duga. För att få lite liv buketten hoppade jag ut på myren och plockade Tuvull, små vita dunbollar på långa strån.

När jag kom tillbaka kom även brorsan och pappa som hade med sig farmor och farfar. Pappa hade även med sig en bukett med Prästkragar och Blåklockor! Det blev perfekt!

Mamma och jag linda kransen som blev riktigt bra efter många om och men.

När resten av släkten dykt upp satte vi oss till bords och åt grillat. Smakade jätte gott, som vanligt...åt så man nästan rullade fram.

Senare på kvällen åkte jag tillbaka in till Bollnäs för att möta upp Frida. Vi drog först ner på Långnäs och lirade lite brännboll med Hedin och gänget, men det blåste väldigt kallt där nere så vi drog vidare efter en timme. Erica hörde av sig och bjöd oss ut till Hällbo så vi styrde kosan dit.

Jag insåg att jag nog aldrig har varit i Hällbo förr...kan inte minnas att jag varit där någon gång iaf.

Väl där badade vi varmvattens tunna och hade det trevligt. Jag som var nykter fick smutta på en Cola hela kvällen men det funkade ganska bra. Jag hade kul ändå och körde på "High on Life" stilen *smile*

Två på natten var jag tillbaka i lägenheten, något trött och med benen fulla av myggbett.

Njöt ändå av midnattssolen; himlen skiftade i ljusgult, blått och rosa...Älskar dom ljusa sommar nätterna, önskar att det kunde vara ljusare längre men nu går det mot mörkare tider *suck* Tänker njuta så mycket jag kan iaf...


Bilder från Midsommarafton:


 

...resten av bilderna finns som vanligt att ses på pixbox, även om det dröjer lite längre än vanligt: krångel med uppladdningsverktyget...

 

Midsommar dagen kan sammanfattas i jobb, sommarstuga-sovande, fest, fotboll och Sport In.

Helt okey även om det inte var så mycket folk ute. Jag och Frida träffade en skum människa som envisades att prata någon slags svenska med oss trots att vi bara förstod ordet fantastiskt när han pratade. Jag gissade på att han var från Finland eller Ryssland medan Frida trodde Italien. Fick inget vettigt svar av honom...

 

Tillbringade nästan hela söndagen sen i en hängmatta nere vid sjön. Såå himla skönt! En dag utan krav...kollade på en skum film sen på kvällen: The Signal. I recensionen stod det "Årets bästa skräckfilm", har det stått skräck-komedi har jag kunna hålla med. Filmen var helt skruvad och vi har nog fortfarande inte riktigt fattat slutet.


Mitt sällskap från söndagen:


 

Dags för en ny vecka iaf med mängder av saker som måste hinnas med, men det löser sig nog.

 

*rock on*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0