Blandade känslor...

Det har varit en väldigt blandad dag...
Silvia hade ännu inte klämt ut något föl när jag kom till stallet. Vädret var trist med grå himmel och regn. All snö vi hade förra veckan har förvandlats till is och blask *suck*

Beate berättade på morgonen att Fakirens nya ägare hade ringt till hans förra ägare och sagt att dom gått bet med honom. Han var bara halt och dom fick inte någon ordning på honom...åhh vad less jag blev! Klantskallar!!
När vi lämnade iväg honom var han i princip startklar och behövde bara ett snabbjobb till... men dom har tydligen "toktränat" honom. Kört och ridit flera gånger i veckan, på alla underlag...En häst som har ben av glas håller inte för det! Hjärtat värker *suck*
Anade nästan att det skulle gå så här...framför allt efter att hon ringt första gången. Hon var då bekymrad över att han gick i passgång när hon red och berättade då hur dom körde och tränade. Jag bara ruskade på huvudet och tänkte att det inte skulle dröja länge innan han skulle bli halt.
Hade jag pengar skulle jag köpa honom utan att blinka *suck*

Besiktade Toyyan idag också. Det gick väl som väntat...många anmärkningar *suck*
Nu måste vi fundera vad som är bäst att göra. Ska vi kosta på att laga upp den, eller ska jag ta över farmor och farfars bil och skrota min?
Får jag som jag vill så behåller jag självklart Toyyan. Vi har varit med om mycket tillsammans men nu på senare tid har det börjat märkas att hon varit med i några år. För att vara 17 år så är hon fräsch och piggare bil får man leta efter. Får hoppas på det bästa...

På fredag har vi fyra hästar som ska iväg och tävla: På morgonen åker jag och Janne till Rättvik med Mark, sen på eftermiddagen åker Beate upp med Malin och Cowboy till Bergsåker. När jag och Janne kommer hem igen byter vi bara häst och tar med oss Soteld till Gävle travet. Det blir en intensiv dag men förhoppningsvis går det bra...

På lördag smäller det sen, då är det äntligen dags för slutspelet i DM!
Vi spelar semifinal mot Söderhamn klockan 10 uppe i Håstaholmen och med lite tur så lirar vi i finalen klockan två...
Jag har lovat att om vi vinner DM-guld så ska jag tatuera in nummer 19 och Hertsjö *ler*
Så nu blir det att ladda upp allt vad som går!


*rock on*

Lyssnar på: Tobias Sammett - Carry Me Over // Paramore - Crushcrushcrush // Timberland - Scream

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0