Förlusten...

Hade juh tänkt att skriva en ordentlig redogörelse om helgens bravader men jag är bittrare än Tony Rickardsson...
Vet inte hur mycket Åsa skriver om det på hemsidan, men ni borde iaf kunna läsa där vilka som gjorde målen...

Vi lirade som sagt semi-final mot Söderhamn först på morgonen. Den var relativt enkel. Efter första perioden stod det 2-0 till oss och vi hade allt spel, sen blev vi lite bekväma och gjorde inga fler mål den matchen.
Hudik/Björlberg gick sen vidare till final efter att spöat Alfta med 4-0.

I herrarnas finla skulle det stå mellan Hudik och Alfta. Både finalerna såg ut precis som förra året, och dom slutade lika. Herrarnas slutade 2-1 till Alfta. Även den matchen hade varit jämn.

Så våran final då:
Jag var riktigt nervös inför matchen, många andra var det också även om det var mycket skratt, precis som det ska vara. Så startade matchen tillslut...

1-0 efter första till Hudik, 2-2 när slutsignalen tjöt...Hertsjös pumor viker inte ner sig i första taget!

3-2...nitton sekunder kvar av sudden...så surt!
Ett skitmål, enligt mig iaf, som rullade in snöpligt över Emma...
Hatar verkligen att förlora. Kändes orättvist när vi som vanligt hade det bästa spelat men dom hade farten istället...
Det såg ut som om det var många trötta ben i slutet.
Jag har snart analyserat sönder matchen...alla passningar, skott, misstag jag gjorde.
När det var ca 5 sekunder kvar av matchen hade jag kunna avgjort den...Sköt ett skott från röda, målvakten ser ingenting men lyckas ändå precis komma i vägen för bollen...tänk om jag lyckats sätta den...
Trodde vi skulle kunna ta det i sudden då vi större delen av tiden hade spelet på deras plan halva. Vi hade nåt skott i ribban, utanför och i händerna på målvakten...lyckades inte få in bollen innanför stolparna surt nog *suck*

Men som Linnea sa: Det är bara att bryta ihop och komma igen!
Synd om tjejerna dock, dom förtjänade en seger.
Får ladda om nu och satsa allt på Lövet Cup i Stockholm i maj!

*rock on*

Näslund: Jag skulle tatuera in nr 19 Hertsjö om vi vann...men eftersom det inte blev så så blir det ingen tatueringen heller, tråkigt nog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0