Påskdagen...

Fy 17 vilken dag!

Klev upp sex och åkte till stallet. Det var 22 minus grader!! Helt sjukt kallt, strupen och lungorna drog ihop sig och vägrade andas in luften utanför.

Hästarna var otåliga i boxarna och jag var jäkligt trött och på dåligt humör. Efter att kastat ut dom fick jag ställa mig å tina vattenkoppar. Mitt i alltihopa brast en packning en vattenkran och det började spruta vatten över hela stallgången. Panik!

 

Av med vattnet, torka upp vatten, tina bort is, mocka. Gud vad less jag var! Allt gick ju bra och löste sig, men mitt humör blev knappast bättre...

 

Kollade Agnes Cecilia på fyran sen när jag kom hem. Maria Gripe som skrev boken var en av mina favorit författare som barn men jag hade aldrig sett filmen tidigare. Jag frös som en nakenhund på Alaska. Fullt påklädd och gömd under världens tjockaste täcke, stängda persienner försökte jag glömma dagen.

Klev upp och duschade tillslut och mötte upp Frida för att kolla på film. Vi kollade på Ond Aning med Sandra Bullock. En riktigt bra film faktiskt, man satt hela tiden och försökte pussla ihop alla trådar och händelser.

 

Äntligen är det kväll iaf. Äntligen Filip och Fredrik...

 

På tal om gårdagen så var den lyckad den också. Drog visserligen hem tidigt, när Idolerna var uppe på scen var det riktigt tråkigt. Lessnade fort, det var roligare när DJ lirade musik. Var väldigt lite folk ute, hade trott på fler. Förfesten var iaf jäkligt rolig. Lirade ölspelet igen med regler som att man inte fick säga några namn överhuvudtaget och att man bara fick snacka engelska. Jag var totalt hopplös på namnen, fick många straffklunkar *hehe*

Vi överlevde Påsken ännu en gång, nu är det bara morgondagen kvar och alla andra dagar.

 

"But I won't be around, I'll be out of sight, out of sound"

*rock on*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0