Afrikansk dans...

I morse vaknade man av att det var snöstorm och hela världen bestod av snödrivor och oplogade vägar, då blir man verkligen motiverad till att jobba. Hela dagen bestod av att pulsa i snö. Jag som är sååå förtjust i snö! (väldigt ironisk)

Såg fram emot att få träna innebandy sen på kvällen å ha lite kul, plus att prova mitt knä. Gjorde illa det i helgens match, men som tur var verkade det inte vara speciellt allvarligt, lite blå och öm idag bara.
Såg även fram emot att vi skulle få en "special tränare" idag.

Men så besvilken man skulle bli *suck*

Tränaren var en dansinstruktör, hon skulle håll i ett pass Afrikansk Dans med oss *jippie* Humöret som redan var lågt åkte ner genom golvet.
Instruktören var totalt överenergisk och bara föör mycket. Blev trött av att bara se henne.
Som "tur var" innebar dansen väldigt mycket böjda knän och sånt som inte var bra för mitt knä, så jag gick och satte mig direkt på läktaren.
Jag var på så dåligt humör och tyckte det var så korkat och slöseri med tid! Har juh nästan varit bättre med vad som helst utom dans!
Vi tränar två gånger i veckan och då vill jag träna inte slösa bort min tid när jag kunde gjort nåt vettigt.

Dansen började, alla stod i en ring och hoppade och skuttade omkring. Det var väl lite roligt att kolla på Hakkim som körde sitt egna race annars så var det bara trist. Dom lekte afrikaner som spelade på bongotrummor, bar vatten och plockade ute på fälten *herregud* Så Meningslöst! Jag behöver träna på att skjuta, inte hoppa runt.
Efter några minuter kom Tessan, sen klev Hanna, Sassa och Åsa av...alla tyckte samma sak..Efter nästan en timme klev Emma av och var på det absolut sämsta humöret jag sätte henne på. Efter det åkte hon och jag hem, kändes meningslöst att stanna kvar.

Visst...tanken bakom allting var jätte bra, men Afrikansk dans?! *hallå* Ta nåt vettig/roligt nästa gång! Om det blir nån nästa gång...

Alla som höll ut och körde hela passet ska ha beröm. Det var strongt gjort!
Jag hade nog vägrat även om mitt knä inte gjort ont. Vill jag dansa så går jag på Tranan eller Folkan, inte till A-hallen en måndagkväll och leker indian!

Nu hoppas jag det blir innebandy på onsdag iaf!

*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0