Ännu en helgen...

Måndag kväll och ännu en helg har passerat...
Jag blir så less att tiden ska gå så himla fort, visserligen längtar jag till slutet av den här veckan men lika fort som den kommer, kommer den att vara över...och allt som kommer att vara kvar är bara minnen och kanske en mängd fotografier...kluvna känslor.

 

Vi spelade två matcher i helgen. På lördagen mötte vi Frösön. Vi förlorade den matchen och det finns inte så mycket att säga om den. Det var inte alls nå kul att spela och det var riktig ”gris-innebandy”, inte mycket till spel. Domarna var så otroligt dåliga och det var fritt att spela precis hur man vela, vilket ledde till många fula knep och trix...

Det stod 4-4 med 6 minuter kvar av matchen men slutade 4-7 till Frösön. Jag var så jäkla arg efteråt. Vi borde ha vunnit kändes det som, hade absolut ingen lust att spela match på söndagen.

Söndagen kom med vintertid och allt. Jag var bara trött och less på allt. På uppvärmningen började det vända och det var kul att spela igen.

Matchen började och vi fick en bra start med mål efter redan 4 minuter. Matchen var jämn men idag hade vi turen på våran sida och det var så himla mycket roligare att spela!

Den slutade 6-4 till oss! Första gången vi lyckas ta poäng mot Brunflo.

Efter matchen stressade jag iväg till travet för att sela Fröjdson, men det gick inte lika bra. Redan innan loppet sa jag att det skulle bli galopp sen dom bytt kusk, till en kusk som inte passar att köra Fröjdson…och det blev det också *suck* Han hoppade i ledningen 600m kvar från mål och blev diskad. Han har inte tagit ett galopsteg på över ett år och var hur fin som helst så det kändes riktigt tråkigt. Får leta nytt lopp åt honom nu...

 

Det var helgen i korthet, men den var så intensiv också att man inte hann med nästan nå annat.

Nu när måndagen är slut så är det bara två dagar kvar innan jag och Emma drar till Sthlm!

Ska bli så kul *smile* Är nervös att jag ska glömma biljetterna...

.

*rock on*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0