Grå tisdag...

En regning tisdag som den här är det svårt att hitta nåt positivt att glädjas åt, allt är bara grått och trist *suck*

Nu är hösten verkligen här...det märktes visserligen redan i helgen, det kändes i luften.

Annars var helgen kanon! Fick fin besök redan på fredag kväll och sen på lördag eftermiddag åkte vi ut till min familjs sommarstuga. Vädret var verkligen så bra som det kan vara en dag i september. Det var lite molnligt på dagen men under kvällen klarnade det upp och när väl Vildmarksbadet var lagom varmt värmde solen med sina sista strålar innan den försvann ner bakom bergen...

Vet inte hur länge vi satt och plaskade där i, men klockan var efter tio innan vi gick upp iaf.

Efter det blev det lite kort spel och grillning innan alla slocknade som ljus.

 

Jag var uppe med tuppen eftersom jag skulle till stallet, solen var redan på väg upp då och sjön låg spegelblank. Ibland önskar man att man kunde frysa ett ögonblick i tiden och spara, för att ta fram det sen och återuppleva det...så härligt var det.

 

När jag kom tillbaka till stugan var det bara att städa och plocka ihop, vilket gick på ett kick. Kristoffer hade tatueringstid att passa i Sthlm så därför var vi tvungna att dra tidigt, men det var ännu en lyckad helg. Så himla trevligt å mysigt.

Resten av dagen blev det soffläge i princip…vilket var skönt värre. Somnade tidigt den kvällen.

 

Fick även reda på i söndags att Mark ska starta på V75 i Skellefteå. Först kändes allt jätte kul, eller det gör det fortfarande men det är juh så långt bort! Jag gruvar mig för resan, ca 8 timmar kommer det ta åka...

Vi åker redan på fredagen så det blir att bo på hotell. Hoppas man hinner äta hotellfrukosten...

Mycket som ska planeras och packa nu, idag tog jag fram mina ”V75-tömmar” och smörjde upp dom. Jag har inte använt dom sen Turbo startade på Årjäng och var 2:a men nu är det dags igen *smile* Lär se till att dom är riktigt mjuka och smidiga bara...

Men än är det bara tisdag, en regning och grå tisdag *suck*

 

*rock on*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0