Örebro-tripp...

I lördags åkte jag och Frida ner till Örebro för att hälsa på Jenny, äntligen!

Hon har bott där i flera år nu utan att  jag varit ner och hälsat på. Har haft dåligt samvete över det men nu tog vi oss äntligen i kragen och åkte ner.

Vi lämnade Bollnäs tio i nio på morgonen och både jag och Frida var slitna efter fredagens festande på Terassen. Jag hade varit hemma runt två på natten så det han inte bli så många timmars sömn men jag räknade med att få sova på tåget ner.
Fick beröm för min fina döskalle väska av en tjej på tåget, blev lite stolt då *smile*

Väl i Gävle gick vi på Pressbyån och inhandlade proviant till den återstående tågresan. Det smakade så underbart med en iskall Coca-Cola, den kylde ner hela kroppen, kolsyran stockade sig i halsen och ögonen tårades...
Vi behövde inte vänta länge innan vårat andra tåg dök upp som skulle ta oss hela vägen till Örebro. Var lite nervös att vi hoppat på fel först, men det var inga problem, det gick åt rätt håll.
Tågresan tog lite mer än tre timmar...jag sov större delen av tiden, vilket var väldigt skönt. Resten av tiden roade vi oss åt att titta å skratta åt folk runt omkring oss, en kille var tex väldigt lik en näbbmus, en annan tant/dam åt och smaskade på tomater så hon överröstade min hörlurar, en kille hade "unibrown" så det var nå hemskt osv...det fanns mycket att roa sig åt i tristessen. Sista kvarten var dryg dock, då var man rastlös, men till slut rullade vi in i Örebro!
Där på perrongen stod Jenny och väntade, det blev ett roligt återseende!

Vi gick hem till hennes jätte fina lägenhet mitt i Örebro centrum, lämnade grejerna innan vi drog och shopade. Mitt Visa kort användes ganska flitigt hela helgen. Hittade en hel del nya underkläder, en tröja och en tjocktröja, en tunika åt mamma och ett par smycken mm
Hela Örebro verkar vara en väldigt vacker stad även om jag nog aldrig sett så brunt och lortigt vatten som det var i deras å! Dom hade många vackra byggnader. Ett område kallades för Stallbacken, vi åkte bara förbi där men det såg himla mysigt å trevligt ut.
Efter det gjorde vi oss i ordning inför kvällen. Jenny hade bjudit in massa folk hon kände där ner...
Vi kände oss lite malplacerade i början: bara en massa "plus i kanten" folk och på killarna var det lite braz varning...men alla var jätte trevlig även om man inte hade nåt gemensamt med dom.
Jenny bjöd på kladdkaka innan vi drog ner till krogen vid elva tiden.
Krogen vi gick in på kallades för Frimis och var ett jätte fint ställe med kristallkronor, speglar i taket, träinredning mm.
Det var tur man tog med sig finkläderna den här gången *hehe* Det var väldigt mycket fint folk där inne också, mer kavajer och slipsar än vad en annan är van vid.

Vi dansade hela natten så fötterna värkte nå fruktansvärt när vi gick hem, men roligt hade vi! Lyckades hitta en pizzeria när vi gick hem så vi fick lite fylle mat i oss. Pratade med Malmö så han fick mig på bra humör igen trots allt å all smärta i fötterna *smile* Har ingenaning om vad klockan var när vi somnade...nån sa fyra, nån sa fem. Vet inte när Jenny slängde ut Magnus å Gabbe, dom sista att lämna byggnaden iaf...
Somnade på en madrass på golvet efter att ha haft ett rejält skrattanfall. Började dra en massa dåliga ordspråk i stil med: "Han har inte alla hästar hemma i stallet" "Hissen går inte hela vägen upp" "Lyset är på men ingen hemma" ... Höll på så länge till Frida kom med kommentaren "Det fattas en takpanna" eller om det var tegelpanna, minns inte nu men roligt var det så tårarna rann *hehe*

Vaknade tidigt av Frida sen var det bara att packa i princip och göra sig klar. Strax för två gick tåget...Sa Hej då till Jenny och tackade för en trevlig helg.
Resa hem blev lång även om vi sov större delen av den...
sju på kvällen klev jag in innanför dörren hemma...Borta bra men hemma bäst!
...mer bilder på Pixbox senare...

*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0