Melodifestivalen...

Ingen kan väl ha undgått att finalen gick igår. Jag och Frida satt hemma hos mig och tittade. Både skulle upp och jobba dagen efter så det var nyktert och städat för ovanlighetens skull *haha*
Även jag som absolut inte är någon "schlager-människa" tyckte jag det var ovanligt många bra låtar.
Vi röstade på H.E.A.T och Sarah Dawn Finer.

Från början tokdissade jag HEAT. Av anledningen att sångren hade plattat håret! Och lånat Carolas fläkt! Hur mycket rock är det?! Nån måtta får det väl vara även om man är med i melodifestivalen..
Så igår, kom han ut i ruffsigt hår så då fick han min röst.

Sarah Dawn Finer hade en jätte fin låt. Fick rysningar när hon åkte upp i hissen och sen när hon tog i så rösten nästan höll på att brista. Kanon bra!

Dom andra låstarna vi gillade var EMD, Alcazar, Sofia och Malena. Dom låtarna kommer att bli kanon på dansgolvet! ...sen gillade jag lite Snälla Snälla också, den var så charmig.
Den som jag tyckte var absolut helt värdelös var iaf Agnes. Hur 17 kunde hon komma vidare med en sån värdelös låt?
Molly, Emilia och Måns var bara för sliskiga och för söta; sjungande deodoranter som nån uttryckte sig.

När poängen började delas ut och det var dags för tittarnas poäng blev vi riktigt nervösa. Alla dom bra låtarna fick dom låga poängen! Då hoppades vi på att Snälla snälla skulle vinna men sen när den fick dom nästs sista poängen höll vi på att krevera!
Vem f** skulle vinna?!
Sen när poängen föll på Malena kändes det bra. Det blir kul att skicka henne till Moskva. Låten är både bra och udda. Hon ser så pillemarisk ut när hon sjunger också, som nån seriefigur *hehe*

Hittade några "Lika som Bär" igår också *haha* :



Dani vs Kusin Danne



Kenny, sångaren i H.E.A.T vs Jimmy

Så avslutningsvis: Vann rätt låt? Ja då det blir nog bra. Hade kunnat varit värre.

*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0