Massa underbar färg...

Älskar att måla!
Även om jag inte får göra som jag vill på dagarna *haha* jag får hela tiden höra att jag är för noggran och pillar för mycket, just nu för den här uppgiften iaf. Våran lärare i måleri har hotat att ta av mig dom små penslarna! Så jag bara får använda stora..Måste skärpa mig *haha*
Idag har vi börjat med det nya självporträttet, i olja:

 

Skissen blev mycket bättre än den förra. Blev mer likt mig den här gången. Ger övning färdighet? Jobbar verkligen på att bara lägga dit färgerna mer intensivt just nu och inte pilla dit dom. Håller mig INTE innan för linjerna, även om jag får ångest över det *haha* Verkligen svårt att ge sig hänn och bara ösa på. Tur vi har en bra lärare som tjatar på..Fortsättning följer i morgon.
Har målat lite mer på det första porträttet också. Lite mer färg har det blivit, även om cartoonkänslan fortfarande finns kvar. Måste låta den torka innan jag kan fortsätta kladda mer färg på den.

 

Så är det...laddar för innepinne träning i Timrå nu. I morgon blir det målieri från 9-16 och efter det stannar jag kvar på skolan och käkar tacos med några från klassen *me like*

Den här låten har etsat sig fast i min hjärna dom senaste dagarna, går och nynnar på den mest hela tiden. Är egentligen lite för mycket schlagerdänga för min smak, men kanske är det därför den är så svår att släppa?

 




"Du borde inte ha sex med din polares ex! Men vad fan ska jag göra, det är en ren reflex!
-Du borde ha en moral! Å försöka bli normal.........men vad gör det om hundra år? När dit liv är på en kyrkogård"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0