Resumé av det som varit...

Mycket tid har passerat. Dagarna går så otroligt fort. Ska i alla fall försöka samman fatta lite av allt som hände i Tyskland...
Det var galet roligt där nere! Snacka om roadtrip!
Våran resa:


Strax efter klockan tio på söndag morgon rullade vi ut från Bollnäs: jag, Piit och Maths. Gpsen var inställd på Göteborg och Filips gata, men innan vi ens kommit till Kilafors fick vi stanna första gången. Maths började bli svettigt och klädde av sig till shorts och linne. Sen rullade vi på hela vägen till Valbo där vi stannade på McDonalds för lite käk.

Resan fortsatte sen söderut i rasande fart, med en del bensin och kisspausar på vägen. Strax efter klockan sex anlände vi till Filips lya. Alla var rejält hesa efter all allsång i bilen. Grabbarna började med Just D (!) men sen så övergick vi på bättre musik. Allt från "More then a feeling" med Boston till "Aliens Exist" med Blink 182.

Filip tog med oss på en indisk restaurang med jätte god mat. Kvällen avslutades med dålig film i Filips översnygga lya. Vi såg Prins of Persia..Jisses vad dålig den var! Men vi somnade gott sen iaf.

Halv sex gick flyglarmet! Jag trodde seriöst att det brann i huset. Efter ett tag när chocken hade lags sig insåg jag att det var Piits jäkla larmsignal! Jag har aldrig hört nåt fruktansvärdare ljud..Det funkade iaf, alla vaknade och klev upp. Tanken var att vi skulle åka sex, men istället kollade vi på senaste avsnittet med True Blood som precis kommit ut, så klockan blev strax efter sju innan vi kom iväg.
Solen sken över oss hela vägen ner till Malmö. När vi passerade skylten "sista avfarten Sverige" pirrade det i hela kroppen! Över bron satt vi och studsade i säterna, och på ett litet kick så hade vi lämnat Sverige bakom oss.

Danmark var otroligt tråkigt, det blev en kisspaus, det var det ända. Därifrån tog vi färjan över till Tyskland. Allt gick otroligt smidigt! Tack var Gpsn Ingrid/Astrid så hittade vi utan problem. Innan vi åkte in i Hamburg stannade vi på McDonalds. Där åt jag en kyckling wrap som kan ha varit bland det godaste jag ätit. Vi hann även in på Lidhl för att köpa 5:- öl (5,0%) Nice värre!
Efter ca 170 rödljus och Maths blåsa nästan explodert så anlände vi till Meiningers vandrarhem. Väldigt schysst ställe, inte långt ifrån hotellstandard.
Efter inchekningen kändes det underbart med en dusch och öl. Vi träffade även på dom andra grabbarna som hade sträck kört från Bollnäs dagen innan. Det sjuka var att dom lyckats så rummet bredvid oss trots att dom bokade långt efter oss.
Efter det drog vi ner på stan, dom andra grabbarna hade hittat nåt svettigt sporthak som luktade gammal gubbe som dom satte sig på, medan jag, Filip och Maths drog vidare ner mot Reeperbahn innan vi hittade någonstans att käka. Jag var helt förundrade över alla stripklubbar och sexaffärer. Så otroligt annorlunda jämnfört med hemma i Sverige. Efter vi ätit drog vi vidare och tog en öl på lite olika ställen innan vi mötte upp dom andra killarna..Dom var nu taggade för att gå på strippklubb!! Ookey...sa jag och kände mig lite osäker på vad som skulle komma, men vad sjutton det var bara att hänga på.
Vi hamnade på ett ställe som gick helt i rött med en strippstång i mitten av rummet. 3 Olika strippor fanns det där, en mörkhårig som var rätt sött men dansade lite tråkigt, en kraftfull som inte var så vacker i nåt och en blond lång tjej som kunde surra en hel del på stången.
Från början visste jag inte alls var jag skulle titta men sen så blev det mer en kul grej. Så länge dom inte höll på med trosorna så gick det "bra". Efter två öl var vi less och gick därifrån. Hamnade på ett nyttställe då som var supersnyggt men tjejen som dansade var helt värdelös. Jag hade lätt kunna gjort det snyggare! Sen var klocka rätt mycket och vi letade oss hem till vandrarhemmet.

Tisdag en började helt underbart med frukost innan vi begav oss ut på Hamburgs gator. Vi hittade lite mer alkohol, åkte tunnelbana och gick runt i affärer utan att hitta nåt egentligen. Hittade nåt litet hak som vi käkade den godaste pizzan på, ever! Pizza och öl 40:- Alldeles lagomt pris.

När eftermiddagen kom åkte vi hem och gjorde oss i ordning inför kvällen. Förväntningarna var skyhöga. Äntligen skulle vi få se Blink 182 LIVE! Kändes helt overkligt men underbart.
Det var sjukt mycket folk där när vi kom fram, och vi tyckte vi var tidiga! Chillade lite på området sen, tog några öl och njöt av tillvaron. Scen låg bredvid Hamburgs travbana ute på en stor äng. Det första förbandet som spelade var All Time Low, som verkligen gav järnet och var roliga att se på, sen spelade ett band som hette Thrice. Jag hade hört dom förut men det kändes som dom var fel ute nu. Dom var så deprimerande att se och lyssna på. Dom verkade mest vela få det avklarat.
Vi försökte på alla vis få igång publiken men det var helt omöjligt, dom var jätte tråkiga och stod mest rätt upp och ner, några få drog på smilbanden åt oss. Ingen allsång, ingenting funkade! Det som funkade bäst var när vi blåste upp en kondom och skickade iväg. Innom några minuter var det ett par till som flög runt.
Kvart över åtta började spänningen stiga...
När skynket föll brakade kaos ut! I all trängsel skilldes gänget åt. Jag trodde nästan jag skulle bli ihjälklämd! Många konserter har jag varit på men aldrig har jag varit med om värre..Tillslut hittade jag ut åt sidan där det var lugnare, så jag kunde njuta av musiken fullt ut. Jag var så otroligt glad! När dom började lira låten Always och regn föll på tvskärmarna på scen öppnade himlen sig över oss. Det var nästan magsikt! Men när låten var slut fortsatte regnet...man var helt genomblött efter några minuter och ängen förvandlades till en leråker, men vad gjord det.
Dom körde Dammit som sista låt och jag hade ingen röst alls kvar. Det var så bra!
Nu återstod bara ett problem: att hitta dom andra..men som genom ett mirakel såg jag plötsligt Piit genom folkhavet och kastade mig fram. Dom hade varit säker på att jag dött i folkmassorna och var glada att se mig vid liv *haha* Det tog inte lång tid förän vi hittade igen dom andra heller. Alla var helt slut efter en sån urladdning.
Det tog långtid att ta sig hem till hotellet. Det ryktades om att det var 50 000 männsikor där, och alla skulle hem samtidigt..men hem kom vi och strax efter ett slocknade vi allihopa i sängarna.
Dagen efter var det bara hemresan kvar...Den blev otroligt lång med många flummiga skratt. Strax före klockan fyra på torsdags morgonen rullade vi in i Bollnäs igen. Det lär nog dröja innan man får uppleva nåt liknande.
Helt fantastisk rolig resa!

Alla bilder: PIXBOX
Imorgon blir det om första dagarna i skolan...

*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0