Macgyver, mjukglass och maskerad...

Vilken dag!

Jobbade ut med hästarna i Norrhassel idag. Allt flöt på bra, ovanligt bra. Var klar innan tolv och tog det lugnt en stund innan jag skulle ta pållarna från hagen. Då upptäcker jag en sak:
Biljävlen är låst!! Med nycklarna innut i!

Jag låser aldrig bilen på jobbet, måste ha kommit åt knappen när jag stängde dörren på morgonen eller nåt liknande..
Svor alla fula ord jag kunde i två minuter innan jag börjad samla mig och funder på vad jag skulle göra. Det är inte första gången det händer..så lite erfarenhet har jag.
Tog tag med händerna och bände upp dörrkarmen så mycket jag orkade, så det blev en liten glipa.
Sen tog jag stålhandtaget från en hink, böjde till och rätade ut det så det skulle passa in i dörren hyggligt. Sen började jag fippla...jag var så nära flera gånger men slant precis innan den åkte upp! Var så frustrerande! Tillslut koncentrerade jag mina sista krafter. och svor lite till, då äntligen hoppade knappen upp!! Glädjen var total!!

Kände mig som Macgyver och var rätt stolt över mig själv att jag lyckades med att få upp dörren helt själv *haha*


Efter det åkte vi ut till Alnö och hälsade på Victor på Ögrillen, och åt årets första mjukglass! Den smakade ljuvligt! Riktigt trevligt tur.

En "Sara special"
(mjukglass, tuttifrutti strössel, maränger och hallon sås!) Löövely
Efter det rullade jag till Ljusta där nästa Victor väntade på att få bli sminkad. Han skulle på maskerad, så avundsjuk! *haha* Alla skulle vara utklädd till något som började på samma bokstav som sitt namn. Victor skulle vara en VM-spelare från Finland, med full hockeyutrustning! Så som hockeyspelare brukar ha, sminkade jag en rejäl blåtira på honom. Blev riktigt bra, kan nog lura en hel del folk ikväll *haha*
Måste styra upp en egen maskerad nu snart! Blev riktigt taggad.

Film nu och massa jobb i morgon...Whooop whooop!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0