Total jäkla cirkus...

Vart börjar man?

Sitter i Rengsjö just nu, ensam i ett stort jäkla hus. Mor och Far har dragit till "sommarstugan" så jag blev ensam här hemma den här helgen.
Lite läskigt, har aldrig gillat att vara själv i det här huset..

Men just nu så är jag bara glad att jag lyckades ta mig hit över huvudtaget! Det tog 4 timmar mellan Sundsvall och Bollnäs, som normalt tar två! Och det var inte bara det jäkla vädret som ställde till problem!
För att ta allt från början:

Strax efter tre hämtade jag upp Sanna och Elin på tågstation och rullade sen mot Bollnäs. Strax ovanför Gnarp började bilen bete sig konstigt och några sekunder senare dog bilen!! På E4an av alla ställen!! Ju längre vi stod still juh högre puls fick jag. Det rykte ur motorn och bilen velade inte starta något mer!
Som tur var så stannade vi precis framför en busshållsplats som vi kunde rulla bak bilen till så vi slapp stå mitt ute i vägen och livsfaran. Efter mängder av samtal till olika människor i hopp om hjälp, lite pillande och ångestladdande skratt provade vi att starta bilen för 100:e gången. Den hoppade i gång, till min stora lättnad, och vi provkörde runt på busshållsplatsen, runt runt tills vi vågade ge oss ut på E4an igen. Allt detta tog drygt 40 minuter..
Den gick bra så länge vi inte körde på låga varv. Trodde allt skulle gå bra tills vi kom till Vattrång...

Från ingenstans dök en bilkö upp! Lyckades in i det sista undvika att köra in i bilen framför. Det gick inte fort men i svag nedförslut och massa snömodd var det inte lätt att få fäste..Än en gång rusade min puls genom taket *jösses*
Tydligen så hade en lastbil fått stopp i backen..vi stod still, bilen gick på tomgång, jag skakade i hela kroppen efter allt adrenalin. Sen händer det..
Efter ca tio minuter i bilkön dör bilen! IGEN! Helt utan förvarning. Panik panik panik..
Provar att starta den igen, inget händer alls. Kollar alla lampor, alla mätar, allt. Ut och lyfter på motorhuvuen. Ser inget konstigt. Självklart börjar kön röra på sig då!!
Första tanken är att vi måste rulla in den till vägkanten (bakom oss har vi en långtradare), men jag bestämmer mig för att prova nyckeln en gång till...och den startar!! Tack tack vem eller vad som hjälpte oss just då!

Sen körde vi på höga varv hela vägen till Bollnäs. Jag började inte slappna av förrän vi svängde av E4an i Söderhamn. Vågade inte stanna en meter. Men hem kom vi!
Efter jag lämnat av tjejerna åkte jag och kollade på innebandy med Emma. Efter det kom Johan och tittade på bilen, det enda han hittade var ett tändstift som var glappt..men när han tog bort det startade bilen glatt iaf. Fattar ingenting. Så konstigt. Den gick som en klocka sen iaf. Tror Sundsvalls luften är dålig för den *hehe*

Helt galet har det varit iaf. Tur var det att Sanna och Elin var med också annars har jag nog brytit ihop där på E4an om jag varit ensam. Helt sannslöst vilken tur i oturen jag haft den senaste tiden! Ska nog inte ha en bil helt enkelt..och jag kommer dö av en hjärtinfarkt om jag inte lugnar min nerver!
Nu ska jag försöka sova i det här stor huset och ladda inför party och Hoffmaestro i morgon.


KIAN - inte att lita på längre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0