När jag borde plugga...

...Kollar jag på film istället. Det är så svårt att konsentrera sig när tusen saker flyger runt i tankarna.
Har sett flera bra filmer dom senaste dagarna: Hugo Cabret, A Beginner's Guide to Endings, The Mechanic och The Eagle.

Hugo var en oroligt fin film, väldigt artsy om man kan uttrycka sig så. Tror att visa kan ha svårt att gilla filmen av just den anledningen, men den är så otroligt vacker på många plan, och skådespelarna är riktigt bra.
A Beginners Guide to Endings är en sorglig komedi. Lyckas bra med att blanda djupare känslor med det tragikomiska. Även ett plus att Scott Caan och Paulo Costanzo är med.
The Mechanic var klart bäst, verkligen en film för mig, och Jason Statham i en perfekt roll! Lönnmördare, pistoler, explosioner och tragiska livs öden i perfekt kombination.
The Eagle snubblade jag över när jag skulle börja kolla på The Mechanic, det var en av trailarna innan filmen.
Väldigt bra även den, även om jag måste erkänna att jag är lätt såld när det kommer till sådana filmer som handlar om mod, stolthet och vänskap.



Hmm undrar vilken jag ska se nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0