2a raka segern...

Det var närmare -20 grader ut, snön yrde av en lätt vind. Det var snökaos på E4an med 100 bilar inblandade.
Jag frös så jag skakade, men vad gjorde det när jag fick se Mark brisa ifrån dom övriga hästarna och vinna med några länger!
Och Malin blev tvåa vilket gjorde det ännu bättre! Fina Kissekatten (Minikat Rivner) var strålande 4a på 2600m loppet. En riktigt bra fredagkväll!

Jag får fortfarande världens puls under loppen trots att jag varit med om det så otroligt länge, om och om igen. Dock varierar plusslagen beroende på vilken häst och chans men ökad puls får jag alltid.
Det gäller att njuta medan man kan, nästa gång kan resultatet vara det motsatta.

Saxat från nätet:
"Jenni H Åsberg har en grym montéform och kunde ta årets tredje ryttarseger sedan hon perfekt lotsat fram Janne Schöns Simb Mark till en vattentät seger före stallkamraten Torinos Mali."

"SIMB MARK kom tidigt fram till det tredje paret ytter, Invändigt runt sista sväng och loss in på upploppet, Avgjorde till en enkel seger. TORINOS MALI utvändigt i kön. Framåt i spåren sista 500 och fullföljde starkt,"

Saxat ur Travronden från starten på Gävle:



Ikväll byter vi ut långkalsongerna mot balklänning och går på Gävleborgs Travgala!!
Hoppas det blir en rolig kväll i kylan. Här nedan är några bilder från ett iskallt Rengsjö, -20 grader.
Baksidan av vårat hus:


Vackert men galet kallt!
(tog bilderna från bron sen jag vägrar gå ut i onödan och leka fotograf)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0