Junkstars...

I lördags bar det alltså av till Söderhamn, av alla ställen, för att lyssna på skön musik och dricka öl.
Junkstars och Sparzanza spelade på CH Steakhouse, ett ställe jag aldrig varit på innan och jag blev förvånad över hur litet det var, men det skulle visa sig att det var alldeles lagom stort för att kunna fyllas av Söderhamnare..
 
Maten smakade förvånansvärt gott och ölen rann ner i en strid ström. Tack vare Viktors kontakter stod vi på "gästlistan". Max, sångaren i bandet, kom fram och sa hej när Viktor lämnat in våra saker i garderoben. Vi fick en varsin t-shirt, ett par pins och ett gäng klistermärken. Så jag var ruskigt nöjd redan där!
Max var sjukt jäkla trevlig! Jag fascineras av hans målinriktning och hur mycket han brinner för musiken.
 
Junkstars klev på runt halv tolv, och trots minimalt scenutrymme levererade dom rejält! Så jäkla skönt drag på grabbarna. Man rycks lätt med av deras entusiasm och man finner sig hela tiden stå att sjunga med för full hals. Så jäkla gött med ett svettigt röjjigt band som ger järnet.
 
Efter åt chillade vi lite, snackade med folk, lyssnade lite på Sparzanza innan våran skjuts kom och tog oss tillbaka till civilisationen *haha*
Sen jag redan har sett Sparzanza tre gånger redan så var jag inte så taggade å se dom igen, dom låter bra men dom blir lite upprepande om man kan uttrycka sig så, det händer inte så mycket när dom är på scen, inte så mycket mellansnack och dyligt. Även om det hade varit intressant och höra vilka låtar dom spelade från nya skivan vägde det över att få skjuts hem.


 
Så, ny vecka och nya illustrationer att göra!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0