Att toffla eller inte toffla...

Nu är jag lite frustrerad!
 
Jag har många gånger klagad på mina kära kompisar som blivit tofflor när dom skaffat partner, och svurit att aldrig bli så!
Och det anser jag fortfarande att jag håller, dock har jag nu fått se en annan sida av "myntet" nu.
 
Jag tofflar inte, men folk TAR FÖR GIVET att jag gör det. <--Frustrerande.
 
Gång på gång får man höra, från olika vänner:
"-Det var längesen man såg dig, men du är ju bara hemma med Viktor nu för tiden"
 
-Ja, men har du hört av dig och frågat om vi ska hitta på nåt då?!?
 
"-Neee, det har jag ju inte gjort..."
 
-Just det...it takes two to tango, och det går fortfarande bra att ringa till min mobil!
 
"-jaa...joo..det är sant"
 
Folk hör inte av sig lika ofta längre för att dom tar för givet att jag är med Viktor. Dom tar för givet att man har annat för sig. Att man inte har tid med dom längre.
 
Det är snarare så att jobb, skola och innebandy tar upp största delen av min tid. På veckorna är man oftaste för trött för att orka hitta på nåt eller så är det träning och plugg som gäller. Men på helgerna är jag inte omöjlig att hitta på nåt. Jag gillar fortfarande att göra samma saker som innan jag träffade Viktor, även om folk inte verkar tro det *haha*
Har bara Travgala och Witchcraft-spelning inplanerad i februari som det ser ut just nu. <--Hint hint
Har tjatat om att åka pulka, men nu känns det inge roligt längre sen det blev skare..
 
Och ja, jag kan även bli bättre på att höra av mig, har lovat både Jenny, Lina och Johan en fika som jag inte hunnit med ännu!
 
Nu har jag fått gnällt av mig iaf, borde återgå till att plugga, kanske..snart.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0