Rockaway Beach 2013...

Igår var det en riktigt härlig dag ute på Långnäs!
Appertiff Workshop i samarbete med Långnäsparken hade anordnade Rockaway Beach.
Det innebar Beachvolley turnering och skönt häng vid stranden hela dagen, och sen på kvällen underhållning av Asta Kask, DOKA och Planet Trash. Dom anordnade även en skatetävling.
 
Jag blev värvad till Tema Frosty i mer eller mindre sista minuten. Så jag hann vara med och spela tre matcher var av vi vann två stycken! Roligt värre var det. Första matchen var riktigt jobbig men sen var man som "uppvärmd" och det gick ganska bra måste jag säga för att vara första gången i år på en volleyboll plan. Redan pepp inför nästa år, trots skrubbsår på båda knäna och under (!) fötterna. Gruset på stranden var väldigt grovt och nötte hårt på skinet.
Tyvärr glömde jag solkrämen så brände mig rejält, hoppas inte det sabbar min tatueringstid på onsdag...
 
Kvällen avrundade vi framför Asta Kask, vi orkade inte gå till parken tidigare, det var så trevligt utanför istället. Långnäs är helt klart en av dom allra finaste platserna i denna stad.
Synd att ljudet var lite för vasst och högt, det skar i öronen och jag hade glömt öronpropparna, så det var orutinerat av mig..
Annars röjde gubbarna hårt på scen! Jag hade varit slut efter tre låtar men dom höll farten genom hela spelningen. Bästa allsången blev det, såklart, under Patriarkatet.
Mycket folk var det där och många trevliga ansikten syntes i publikhavet.
Framåt två började vi närma oss sängen, fortfarande var det alldeles ljust ut..Älska sommaren!
 
 Björn och Einemo skålar för en toppen lördag.
Stilstudier! Första matchen, som vi vann.
Sebbe, Leffe och lite kids på området.
Trasiga fötter och upp&nervända kors
Macke och Sebbe höll ställningarna.
Finaldags!
Sebbe presenterar vinnarna.
Viktor/Lilldrängen/Drängen
 
Midsommar nästa helg, helt oplanerat vad som händer fortfarande, hoppas det händer nåt roligt iaf..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0