En sen fredagkväll...

...eller tidig lördag morgon.

Sitter här i mörkret i lägenheten, det enda ljus kommer från datorskärmen framför mig. Spelar musik så högt jag vågar utan att störa grannarna.

Kom hem från jobbet nyss. Har varit på trav till Sundsvall med Fröjdson igen. Det blev ännu en andra plats ikväll, men han var jätte duktig. Hans som vann var överlägsen och var flera längder före dom andra. Det blev 10 000 sköna laxar till stallet iaf.

En bra fredag kväll, är dock inte nå trött av nån underlig anledning. Malmö höll mig vaken halva natten igår sen har jag varit uppe sen sex i morse, men jag är juh ledig hela helgen så vad gör det *nöjd*

 

Igår läste jag ut Harry Potter och Dödsrelikerna. Den sista och slutliga boken i Harry Potter- serien...

Jag fick den på julafton och har i princip inte kunnat släppa den sen dess. Nästan 800 sidor slukades i ett nafs.

Det var längesen jag hittade en bok som trollband så pass mycket. Stundtals var den dock så hemsk att man inte vela fortsätta läsa, folk och fä dog nästan på varenda sida ett tag, men nyfikenheten drev en vidare, kapitel efter kapitel.

 

Helt sjukt att tänka sig hur mycket jag sågade Harry Potter från början. Tyckte det bara var för yngre och verkade helt ointressant, men så åkte vi till Irland för att jobba en månad. Väl där läste jag ut min bok i ett nafs och vela ha nåt nytt att läsa. I deras döttrars rum fanns en bokhylla med några böcker, däribland den första Harry Potter boken. Tog den mest för att jag tänkte att det skulle vara ganska lätt läst engelska. Efter två kapitel kunde jag inte sluta läsa den.

Sen har jag sträckläst dom andra böckerna så fort dom kommit ut, några på engelska och några på svenska. Föredrar dom engelska då tex alla namn är i original.

Nu är det slut, känns lite tråkigt även om sista boken var otroligt bra. Den slutade bra och det känns som om hon lyckades svara på alla frågor man hade.

Är så otroligt imponerad hur J.K Rowling har lyckats binda ihop alla trådarna, hur hon tvistar till det och när man tror att det är som hopplösast så har hon lösningar man aldrig kunnat fantisera fram själv. Hon måste ha en otrolig fantasi, undrar var hon får all inspiration ifrån...

Ser fram emot dom kommande filmerna...

 

Har ätit årets första semla också! Smakade väldigt bra även om större delen av semlan bestod av mandelmassa. Ungefär 3-4 matskedar massa, lite för mycket i mitt tycke. Vill ha mycket grädde och florsocker, men hembakta är absolut godast!

Känns som att kommer bli många fler semlor innan det är dags för den riktiga "Semel-dagen"

 

Lär försöka sova snart, måste vara fit for fight inför morgon dagens bravader... sen på söndag kväll möter vi Alfta i en DM match. Vi bara ska vinna, sist lirade vi oavgjort trots att vi ägde matchen... det ska inte få hända igen hoppas jag.

 

*rock on*

 

Lyssnar på: Angels and Airwaves album - I Empire


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0