Bra onsdag...

Egentligen så var det bara en helt vanlig onsdag men små saker gjorde att det blev en riktigt bra dag!

 

Jobbade som vanligt. Var ovanligt seg och fumlig i morse men lyckades till slut blir klar med allt och körde ut med Steamer. Första gången han kördes sen han blev behandlad så det blev bara en lugn skritt tur.

När vi kom tillbaka och jag släppt ut Steamer i hagen igen körde Ljusnan, våran lokaltidning, in på gårdsplanen. Dom skulle göra en intervju angående hur läget ser ut i stallet inför den kommande travsäsongen. Det brukar dom göra varje år inför premiären på Bollnäs travet. Sen skulle dom skriva lite extra om Mark, så jag fick gå och hämta honom i hagen så dom fick fotografera honom. Dom tog mängder av bilder på honom och jag var med på nästan varenda bild *hehe* Får se om man fastnade på bild och om dom tar med någon i tidningen. Snygg som man var i kördressen, fullt påpälsad med mössa, halsduk och allt.

Inte hann jag borste till Mark heller men han ser alltid bra ut. Tror att det kan ha blivit ganska fina bilder annars: solen sken och Mark tyckte det var jätte intressant och stod med spetsade öron hela tiden.

 

Sen flöt dagen på bra, och det blev eftermiddag och tid för att sluta, då rullade en hästtransport in på gårdsplanen och min nya passhäst lastades ur. Jag visste inte att jag skulle få en ny förän idag.

Det var ett stort 3 årigt mörkt sto. Jag vet inte än vad hon heter bara att hon är efter Tap In, min favorit hingst, INTE! Men tydligen så ska hon ha en riktigt bra mamma.

Får se i morgon hur det går, hur hon verkar och så. Roligt med en ny häst iaf.

 

När jag kom hem från jobbet så hade mina filmer från CDON kommit. Det var som lillajulafton! I det hårda paketet låg Pirates of the Caribbean-boxen, Matrix-boxen och The Dracula collection-boxen. Sist men inte minst var det dubbelfilmen med Moulin Rouge och Walk the Line. Jag beställde dom i måndags när jag låg hemma och tyckte synd om mig själv efter den där katastrof morgonen. Plus att det var extra rea på CDON så jag kunde inte låta bli. Alla 11 filmer för 550:-...

Sen åkte jag på ner på stan, på vägen hem stannade jag för att tanka och köpte Travronden. I den stod det lite kort om Mark. Han blev ?Toppen? på Östersund!

 

Citat ur Ronden:

"Med två lopp i kroppen var tiden inne för Simb Mark att besöka vinnarcirkeln. Hästen visade lite olater att inte vilja gå förbi 500 kvar, men väl i ledningen var han sedan helt överlägsen"

 

Mark är lite trögfattad emellanåt så ibland får man påminna honom att han inte bara ska springa och lattja med dom andra, men bara han vinner så får han göra som han vill *ler*

 

Dags att ladda om för morgondagen nu...


 

"rock on"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0