Hemlängtan och Lussekatter...

Har sån hemlängtan just nu. Vill bara åka hem till Bollnäs. Får stå ut en och en halv vecka till, sen är det jullov!
Ont i ryggen och allmänt grinig. Har nån låsning mellan skulderbladen som ilar genom hela ryggen. Det är värst när jag ska försöka sova..drygt. Skippar träningen idag bara för det.

Igår hade vi en föreläsare, Carina Vallin, hos oss i skolan som bla annat pratade om ateljéfotografering. En sak hon sa, och flera gånger återkom till, var att "vårda och var rädd om din drömmar!"...
Jag följer min dröm just nu, trots vad alla andra säger, det är det här jag vill. Jag vill leva ett liv där jag får vara kreativ! Jag vill inte ha ett Svensson liv, jag bryr mig inte i pengar så länge jag får leva som jag vill och vara lycklig.
Klart jag förstår vidden av att ha ett vettigt jobb och fast inkomst, men jag vet, jag känner det i hjärtat, att jag är ämnad för nåt annat..

Håller på att baka Lussekatter just nu..väntar på att degen ska jäsa klart. Hoppas dom blir bra. Har nog inte bakat nåt det senaste året iaf, inte min grej.
Bakar till Julskyltningen i Timrå på söndag, ska står där och sälja grejer med innebandylaget. Hoppas det inte är så här jäkla kallt då bara..

Annars då...inte mycket. Gör allt jag inte borde göra. Har tre tavlor jag måste slutföra innan jul..men vad gör jag då?? Börjar med en fjärde såklart! Denna har jag börjat på nu...



Lyssnar på allt från Beethoven just till Movits med sin Äppelknyckarjazz...Har börjat lyssna mycket på klassisk pianomusik, vet egentligen inte varför. Behövde nåt nytt. Det funkar inte så bra att måla till Hardcore Superstar, måste ha annan musk då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0