På promenad...

På lördagen fick jag vara hundvakt åt Herman, så vi tog en promenad på 1,5 timme runt Berga och Björtomta. Trampade på stigar och vägar jag cyklade och red på som liten. Migge, min häst, dog 2001 så jag har nog knappt gått Trollbackavägen sen dess..

Trodde att mer saker skulle ha förändrats när jag gick på knöliga traktorvägar och tittade på allt runt omkring, men det var skönt att allt var som det skulle. Jag kände fortfarande igen mig.
Vi tog även en liten avstickare och gick ner till Bergatjärn. Herman tog sig ett litet dopp och jag njöt av utsikten. Tyvärr blåste det lite för mycket för att man skulle kunna stanna där och sitta på bryggan..

Bägge två var rätt nöjda i benen när vi kom hem.

 

På kvällen firade vi Linas fjärde 25-årsdag och sen drog jag, Frida och Johanna ner på Tranan. Var inte på bästa humör till en början men juh längre kvällen led desto bättre blev det. Det går inte att vara deppad i vissa människors närhet..Där träffade jag på Mr Johan och blev sittandes hela kvällen på samma ställe i princip. Löste inga världsproblem men pratade om mycket annat roligt.
När Tranan stängde väntade Frida på mig i en taxi utanför, så när jag studsade dit passerade jag en stor filmkamera, en ljudkille och massa poliser. Tydligen så spelade dom in ett avsnitt till programmet 112, eller vad det heter, som ska sändas i höst. Undrar om dom fick med något spännande *haha* Bollnäs by Night.

Nu är man tillbaka i Sundsvall igen..sista veckan i skolan!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0