Fröken Saras känsla för snö...

Jag hatar verkligen snö och kyla. Kristina hade sagt att hatar är ett starkt ord men just i den här meningen så passar det bra...

Det finns väl tillräckligt med kyla i världen ändå.

Nästan 6 månaders helvete...

Hade man ett jobb som gjorde att man fick vara inne på vinterhalvåret skulle det kanske kännas lite bättre...
men istället har man valt snö, slask, broddar, is, minusgrader.

 

Redan när dom första löven färgas gula börjar jag deppa. Många tycker det är så "himla mysigt" med hösten, medan jag tycker det suger totalt.

På ett vis så är själv hösten värre än vintern...

När dom första löven faller vet man att sommaren har tagit slut, allt är på väg att dö ut och det blir bara mörkare och mörkare. När man inser att sommaren har tagit slut så dör en del av en själv också...

Så när vintern anländer har allt redan dött och det kan inte bli mörkare...

Men har man överlevt hösten så brukar man kunna överleva vintern, även fast man funderar hur man ska klara av det varje år...

Man fryser så man tror man ska gå under, men tillslut har man frysigt sönder kroppen så den vant sig och inte känner nåt mer, eller åtminstone mindre.

 

Toyota'n blir också deppad. Hon kan inte längre gasa för fullt på vägarna, glassa i solen, eller glida ner för gatorna med nervevade rutor, helst med Paradise City i högtalarna *ler*

Hon måste nu ta det försiktigt och köra lugnt i kurvorna så vi inte hamnar i nåt dike igen, vilket inte är hennes starka sida. Hon längtar lika mycket som mig till sommaren igen...

 

Om det inte vore för innebandyn så vet jag inte hur man skulle stå ut dom här månaderna.

Sen har vi ju Halloween också, det bästa som händer på hela hösten...sen dröjer det ett tag innan det händer nåt riktigt roligt igen. Det brukar vara SM-Finals helgen i innebandy i april dit jag och Emma åker varje år.

Jul och Nyår är inget för mig riktigt, det var roligt när man var liten, men nu ser jag inte framemot det längre. Det känns mest bara jobbigt och besvärligt, en massa krav...

Nyår tappade allt sen Sara dog. Varför ska man fira det gångna året? Och varför fira in det nya? Åren kommer och går hela tiden...

Men just nu är det fortfarande november, nån millimeter snö ute och minus grader *sucka*

Bästa botemedlet mot "vinterdepp" är iaf bra musik på högsta volym! Fungerar ganska bra också...

 

*rock on*

 

Lyssnar på: Flyleaf - I'm So Sick // Guano Apes - Quietly // Lullacry - Pitch Black Emotions


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0