Teckning 2008...

Så var det dags igen. Förra året bangade jag. I år ska jag ta mig i kragen och göra ett riktigt försök.
Det är andra året i rad som Sandvikens Konsthall har den här utställningen.
Man får högst lämna i fem olika motiv i valfria tekniker. Den 8 januari är sista inlämningsdatumet...

Det skulle vara så otroligt kul om man lyckades få med någon tavla. Skulle kännas som ett steg i rätt riktning. Förhoppningsvis kanske man kan få lite uppmärksamhet, eller några tips inför framtiden och kanske nya inspiration från andra.

Just nu försöker jag att försöka spåna på olika motiv och tekniker. Håller på att gå igenom alla skisser och lösa blad för att se om det finns nåt som skulle kunna duga.
Inspirationen är inte på topp just nu. Vet inte riktigt varför. Skulle behöva hända nåt riktigt roligt så man fick en energi kick. Energinivån är låg och utan energi så är det svårt att prestera någonting riktigt bra.
Men jag ska försöka...

Celie kommer förresten äntligen hem till Sverige igen på tisdag! Det ska bli så himla kul att äntligen få träffa henne igen. Hon har jobbat i Frankrike nu i två år. Har träffat henne två gånger under den här tiden, sammanlagt kanske 6 timmar.
Celie är en av dom absolut roligaste och bästa polare man kan ha. Har saknat henne grymt mycket. Vi har gjort mycket tok tillsammans och nu har vi mycket att ta igen *hehe*
Må dansgolven skaka inför våran ankomst!

*rock on*

Lyssnar på: Takida - Curly Sue // Apulanta - Circles // Storm Large - Just What I Need

Kommentarer
Postat av: Näsan

Kom till Sthlm så lovar jag dig att du kommer att få inspiration!

2007-11-20 @ 14:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0