Förtrollad...

Varje söndag kväll kollar jag och Frida på film, eller först kollar vi på One Tree Hill och sen film efter det. Det är standard nu. Man frågar inte ens längre om man ska utan tar bara för givet.
Det är en bra avslutning på helgen!
Dom senaste veckorna har vi nästan enbart kollat på skräckfilm med blandade recentioner. Jag är juh väldigt lätt skrämd som dom flesta vet, även om jag vet att mördaren står bakom dörren eller nåt måste jag ha en kudd i bredskap i fall att... *ler*

Men förra helgen hittade vi på en riktig lågvattens film. I klass med DEVILS PREY som är den absolut sämsta film jag sett, ever.
Det stod skräck på omslaget och verkade helt okey...Sen vi har sett nästan varenda film på hyllorna måste man leta bland dom filmer som inte är med på topplistorna, ibland blir det bra ibland inte...
Filmen hette iaf HACK! och handlade om ett gäng ungdomar som åker på en "studie-resa" till en ö där det blir ett par filmfanatiker...
Så fort filmen rullade igång insåg vi att det borde ha stått ett stort B framför filmen eller åtminstonde komedi!
Hela filmen var en enda parodi med inslag av bla motorsågsmassakern och Hannibal Lecter.
Det var var väldigt lite blod och jag behövde inte ducka bakom kudden en enda gången vilket är ett uselt betyg för en skräckfilm. Hade vi läst på IMDB innan vi lånade den så hade vi garanterat inte tagit den, men vi fick oss ett gott skratt iaf *haha*
Har man inget bättre för sig kan man alltid kolla på någon av dom två filmerna.

Den här söndagen hade vi större lycka med filmvalet. Vi valde bort skräckfilmerna och tog FÖRTROLLAD, Åhh vilken undebar film! En sån absolut "feel good" film. Vi satt och smilade oss igenom hela. Gillar man Disney filmer måste man bara älska den. Helt klart en film som måste ses. Frida lånade hem den och skulle kolla en gång till på den *ler*
Tänk om livet kunde vara lite mer saga och inte så allvarligt jämt...men i morgon är det måndag igen å dags för jobb, sån är livet.

*rock on*
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0