Globen...

Herregud vilken helg!

Jag är så trött och sliten. Har inte sovit många timmar och fötterna värker efter alla timmars dans...

 

Vid elva kom vi ner till huvudstaden och promenerade då först till systemet och sen till hotellet. Vädret var strålande och humöret på topp!

Vi fick inte checka in i rummen före klockan tre så vi fick ställa in väskorna i ett väldigt överfullt väskrum.

Sen drog jag och Emma på stan med kontokorten i högsta hugg. Här skulle handlas. Vi gick till Skopunkten först av alla affärer. Där det blev jackpot direkt: 3 par skor till mig och tre till Emma. Efter det blev det H/M i någon timme med många fynd.

Vid tre drog vi tillbaka till hotellet för att få våra rum innan vi drog ner på Kungshallen för att käka underbart god kinamat.

 

När vi var mätta och belåtna drog vi hem till hotellet för att göra oss i ordning och börja festa.

Vi skulle träffa Fredrik och hans polare på kvällen.

Dom dök upp vid åtta tiden sen drog vi till en krog i närheten av hotellet som hette 360. Det var ett ganska litet ställe, med alldeles lagom mycket folk. Vi röjde på dansgolvet hela kvällen. William kom också dit och hängde med oss.

Shiit vad sthlm:arna raggade på mig den kvällen! Vissa såg väl visserligen inte så bra ut men lite kul var det *hehe*

Åhh vad fötterna gjorde ont efter alla timmar i högklackat.

Sista gången jag kollade på klockan var hon fyra... sen minns jag inget mer förens jag vaknade vid nio på morgonen. Äntligen var det dags för en av helgens höjd punkter: hotellfrukosten!

Så himla gott!

Efter det var det bara att ta sig samman, duscha och bege sig mot Globen och finalerna.

Finalerna var väldigt spännande och svängiga, både damernas och herrarnas.

I damernas final möttes IKSU och Balrog, där IKSU vann med 5-3 sen möttes AIK och Warberg i herrarnas. Efter oavgjort efter fulltid och sudden blev det dags för straffar där till slut Warberg stod som segrare.

Efter matcherna gick vi traditionsenligt till Röda Kvarn och käkade mat.

 

Klockan var ganska mycket när vi kom hem till hotellet igen och började göra oss i ordning. Vid tiotiden dök Kickan och Vickan upp sen drog vi till Annexet och efterfesten elva.

Årets efterfest var en av dom tråkigaste vi varit på, tyvärr, mest pga att dom spelade så tråkig musik och att det tog drygt lång tid att få en öl i baren.

Det var inte som jag hade tänkt mig...men men...synd att Berggren och gänget inte kom dit, då hade stämningen kanske höjts lite iaf.

Minns inte riktigt när vi drog därifrån men vi tog tunnelbanan iaf och gick på Donken innan vi somnade.

Vaknade jätte tidigt med en tom känsla i kroppen. Det var söndag och det var slut...

 

Vi tröst-shoppade innan vi tog bussen hem. Det var trist att åka tillbaka, tillbaka till verkligheten, men ändå skönt att komma hem till Bollnäs och lägenheten...även om tomheten fanns kvar *suck*

Ett år tills nästa gång...Men hur som helst var det en jätte lyckad helg!

Plånboken var nog mest glad över att få komma hem. Borde vara nykter i ett par månader nu som det känns men känner jag mig själv rätt blir det Hela Huset Gungar i helgen *hehe*

För alla bilder från helgen gå in på Pixbox

*rock on*

 Bollnäs på bloggkartan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0