Solänget...

Tisdag kväll och jag känner mig mer död än levande för tillfället. Är så väldigt trött...sådär trött man kan bli ibland när det känns som om tårarna bara kommer om man tex tappar nåt i golvet eller nåt krånglar.

Vi var på trav till Solänget i går kväll. Solänget ligger uppe vid Örnsköldsvik...klockan 4 i natt kom jag hem till lägenheten! sen ringde väckarklockan 07.10...cirka tre timmars sömn innan det var dags att jobba igen, men det var bara att tänka på Mark så gick det lätt *smile*

Sen i fredags har jag åkt nästan sammanlagt 150 mil!! På tre dagar...och större delen av tiden har varit på E4:an.

Allt började med en resa tur å retur till Sundsvall på trav med Steamer = 40 mil. Steamer hoppade två gånger, har han inte gjort det så har han fått en betydligt bättre placering än sin 7:e plats.

Sen på kvällen, vid elva tiden, åkte jag ner till Bålsta för att hälsa på Kristoffer igen = 25 mil
Måste passa på när man är ledig för en gång skull. Hade en jätte trevlig helg och stannade där tills söndagen = 25 mil

Efter söndagen kom måndag med jobb och trav. Vid lunch kom Bimbo med sin stora 6 hästars-lastbil och hämtade mig, Beate, Mark och Sot Eld. Så bar det av till Solängets travbana = ca 60 mil tur&retur


Jag hade aldrig varit på Solängts travbana så det var lite extra kul. Alltid kul med nya banor, plus att jag aldrig varit så långt norrut efter kusten nån gång. Det var lite häftigt att se Höga Kusten bron, den ingav ett ganska mäktigt intryck. Hela området var väldigt fint med sina barg å dalar och allt vatten.


Sot Eld startade i första loppet strax efter klockan sex. Det blev två omstarter innan dom lyckades komma iväg. Sot Eld gick riktigt bra trots allt men blev lite oturligt störd och galopperade en bit in i första sväng men lyckades iaf bli sex och gick nytt rekord.

Mackan skulle inte ut förens i lopp nio så jag hade det ganska lugnt hela kvällen.
Mark var loppets och kanske kvällens största favorit...Efter hans värmningen hördes det i högtalarna: "Simb Mark gav en mäktigt intryck och bara vinner...". Jag hatar när "mina" hästar blir favoriter, det känns bättre att få ligga lite lågt än att dom ska hålla på att trissa upp förväntningarna på alla och sånt...

Klockan gick och loppen rullade på...så var det dags för mig att sela ut Mark och lämna över tömmarna till Ulf. Mackan var rejält laddad och såg ut som en miljon när han travade ut på banan...

Starten gick och Mark försökte komma till ledningen men lyckades inte, istället blev det den tuffaste positionen man kan ha i ett travlopp: Dödens, utvändigt om ledaren i andra spår...
Jag svor lite och tänkte att det här går inte...Första varvet gick på KM tiden 15,5 vilket är hyffsat snabbt...
Nu var det många fjärilar i magen. Mark såg fortfarande fin ut när han passerade oss sista gången. Tempot ökades rejält och i slutet av sista sväng gav Ulf order om högsta fart och Mark for i väg mot en säker ledning. Vi började känna segersmaken...men mitt på upploppet fick en annan häst luck från sitt innerspår och kom som en kanonkula dom sista metrarna men Mark kämpade hela vägen över mållinjen och vann med en halv längd!! Det var en sån himla härlig känsla!

Plus att han satt nytt BANREKORD! Dom avslutade dom sista 500 meterna på snabba 1.11,0! Sluttiden stannade på fina 1.13,8...Mark var bara grym idag! *smile*

Så trots en lång och jobbig hemresa framför sig så gick allt mycket lättare efter en sån seger. Lika idag också, så fort man känt sig trött och less sög man lite på "segerkaramellen" så blev man glad igen.
Men nu är jag trött...och imorgon ska jag åka 40 mil till: Cowboy ska upp och startar i Sundsvall. Känns lite jobbigt, får hoppas det går bra iaf. Ska på säsongens första innebandy träningen i morgon kväll också, det är nåt att se fram emot!

*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0