Juldagen...

Det var jätte kallt ute när jag åkte till jobbet på Juldags morgonen. Istället för -1, som tv4 vädret lovat, var det -15 grader!
Jag hade lovat Frida och Linn att åka trilla men då såg det inte lovande ut...

Vid tolv tiden hade iaf temperaturen sjunkigt till bara 8 minusgrader så vi bestämde oss för att köra ändå.
Fröjdson var glad och pigg att få komma ut och röra på benen.
Vädret var kanon och solen strålade medan vi satt under filtar på trillan medan Fröjdson skrittade med taktfasta steg framför oss samtigt som bjällrorna pinglade. Det var mysigt värre.



Pixbox

När vi var klar i stallet åkte vi hem för att byta om och göra oss i ordning. Jag hade ingen biljett eller nåt så jag visste inte vart jag skulle...men sånt brukar lösa sig *smile*

Först hamnade jag på en förfest uppe på Ren, men jag kände på engång när jag kom in innan för dörrarna att det där inte alls var "mitt folk". Alla jätte fin kläda med slips och så, killarna satt i köket och tjejerna satt i vardagsrummet och pimplade vin. Alldeles för mycket plus i kanten för min smak... Så jag drog efter ca 20 minuter, det kröp riktigt i skinnet på mig.

Hamnade då på förfest upp på Granberg hos Thoms. Hade så sjukt roligt! Trots att det bara var jag, Thoms, Harrysson å Ljung. Allt var nästan som förr i tiden. Lirade lite Guitar Hero och kollade på gamla kort...
Vid halv elva drog vi ner till Tranan. Jag lyckades få köpa Långens biljett, fast jag hade inte behövt någon biljett...det var ingen kö, men det var alldeles perfekt med folk där inne. Lagom mycket, lagom fullt över allt och massa kändisar.
Hittade Fredrik och dom på dansgolvet å röjde med dom, drack en massa öl, sen stod jag med Einar och röjde till M.I.D. Shit! Det var också nostalgi! Dom var riktigt bra!
Jag hade så jäkla kul hela kvällen, vela verkligen inte att det skulle ta slut!
Fick många komplimanger igår också, från olika personer. Vet inte riktigt vad jag gjort som såg annorlunda, men bra var det tydligen *haha* Man fick en självförtroendeboost när man fick höra man var snygg å såg bra ut, måste försöka hålla i det här nu *haha*
Men det är juh alltid trevligt med beröm...

Var hemma nån gång innan tre och måste ha slocknat som en stock med tanke på hur många missade samtal och sms jag hade, men vaknade dagen efter och var oförskämt pigg.

Men ikväll blir det lugnt...har juh DM-slutspel i morgon! Håll tummarna att det går bra...

*rock on*

Lyssnar på: Mötley Crüe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0