Tidsbrist...

Ännu en helg har gått och ännu en måndag...
Lördagen och söndagen bara flög förbi. Jag jobbade hela helgen plus att på lördagen spelade vi match uppe i Sundsvall, vilket gjorde att det blev ganska intensivt.

Till matchen då: Vi mötte Klockarberg i Njurundahallen. Hallen kändes väldigt liten och det ekade otroligt mycket där inne. Det var svårt att höra varandra på plan.
Motståndarna pressade på hela tiden och spelade i stort sätt "man man" hela tiden, vilket var väldigt trist. Vi hade större delen av matchen men hade väldigt svårt att sätta bollarna i mål.
Vi ledde länge och det kändes säkert men lite slarv i försvaret och helt plötsligt stod det 2-2! Vi pressade på och försökte få in bollen i mål men det var hela tiden nån stolpe, ribba eller nåt liknande som var i vägen.
När det var två minuter kvar av matchen hände det:
Mia i vårat mål fick tag i bollen och laddade för ett rejält utkast...mitt framför henne gick en motspelare med ryggen mot som inte var så intresserad av att flytta på sig. När Mia slängde iväg bollen träffar hon tjejen rakt i bakhuvudet och dommaren blåser i pipan direkt. Så med mindre än två minuter kvar av matchen lyckas vi få powerplay! Spänningen var intensiv.
Tiden rullade iväg fort och vi hade ett par farliga chanser men bollen vela inte in i mål helt enkelt!
Tio sekunder kvar av matchen kändes det som det var klart...10, 9, 8, 7...den tickade iväg...Vi på bänken ropade för fulla halsar på bänken! Då lyckas Tessan fiska fram bollen bakom mål och passa upp till Sassa som löper in och knackar upp en backhand rakt i krysset! Med bara 2 SEKUNDER kvar!! 
Vi jublade och hoppade ut på plan som om det varit SM-Final i Globen! Jäklar vilken skön seger det var.

Hemresan gick bra trots snöslask, is och en bakhjulsdriven BMW.
När jag kom hem var det bara att byta om och gå iväg på förfest och efter det Sport In. Ett bra slut på en lång dag.

Söndagen bestod också av jobb *suck* Det tog en halv timme extra att jobba för att jag var så trött..
På eftermiddagen åkte jag och Frida ner på Julskyltningen på stan. Det var väldigt mysigt trots att det inte fanns en gnutta snö på baken. Jag köpte äntligen klänningen som jag har trånat efter i över tre månader! (bild kommer)
Köpte även knäckäpple som jag har längtat efter hela året. Det var precis så gott som jag minns det, så saftigt och sött. Måste göra sånna själv till julafton!
Efter det åkte vi till sporthallen för att kolla på när herrarna lirade match mot Wallvik. Vi gick när dom ledde med 13-1. Det slutade med att dom vann med hela 29-2! Snacka om utklassning, roligt att det går bra för herrarna igen.
Vid halv sex åkte vi ner för att se vem som skulle bli Bollnäs Lucia i år. En av tjejerna från vårat lag var nominerad: Matilda.
Dom kom med häst och vagn och tågade sen upp på gamla Tingshustrappan med ljus och kransar. Stora delar av vårat lag var där i publiken. Dom sjöng lucia sången och sen skulle Lucian utses...Det blev Matilda! Vi jublade i publiken innan jag var tvungen att stressa iväg till Take Off där jag skulle träffa resten av familjen för att äta mat och fira mamma som fyllde år. Det var också trevligt värre även om jag ätit godare Plankstek.
Kvällen avslutades med film tillsammans med Emma och Frida. Vi såg Eden Lake, väldigt obehaglig *ryser*

Som sagt så var helgen otroligt intensiv, och alla kommande helger i december kommer vara lika fullbokade. Ibland önskar jag den här månaden kunde vara över så det kunde bli lugnt igen...får hoppas det blir roligt iaf.
Nu är John Blund här igen. lär väl sova så man orkar med tisdagen också.

*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0