Så en söndag...


Helgen var över och det var faktiskt riktigt bra!

Började med fest på fredagen. Följde med Frida till henne kompisar i Arbrå. Var lite nervös när jag inte hade riktigt koll på vad det var för pinglor, men det hade jag inget för. Dom var absolut störtsköna allihopa. Det blev singstar och öl för hela slanten.

Vid elva åkte vi ner på Sport In där vi tog en drink innan vi drog vidare på Tranan.

Det var inte mycket folk på nåt av ställena, men dom som var där räckte för att vi skulle ha kul. Skönt när det inte är så mycket folk på dansgolvet, så man kan dansa som man vill utan att behöva trängas och svettas.

Var kvar tills det blev dags för tryckare då jag flydde fältet. Det är inte riktigt min grej...tycker det är pinsamt.

Utanför träffade jag på Joel som också var på väg hem så vi tog sällskap. Strax innan Max skildes vi åt då jag var hungrig, men inte han. Träffade på Piit och Jonas där och hakade på dom in dit istället. Allt var kanon ända tills vi kom fram till disken...då stängde dom! Hur smidigt gjort var det! Inte fick man nåt annat heller...det stod kanske tio personer bakom oss också som inte heller fick nåt. Gick hem något sur, men käkade spagetti och köttfärssås när jag kom hem iaf. Slocknade efter tre någon gång...

 

Vaknade tolv på lördagen. Kändes bra att vara helt ledig för en gångs skull. Det är ganska sällan det händer, alltid är det nåt som ska göras.

Det enda vettiga jag gjorde var att diska innan jag åkte hem till Rengsjö för att käka. Gjorde inte många knop sen heller. Kollade på film med Nizse och Källänge. Vi såg The Hitcher, en helt klart godkänd film. Även om man kunde gissa vad som skulle hända i nästa scen så blev jag rädd iaf *hehe* Inte blev det bättre av att Johan skrämde en med jämna mellanrum!

Somnade vid tolv med väckarklockan ställd på sex...

 

Studsade upp på söndag morgon och fixade frukost innan jag och Toyyan gasade iväg mot Växbo och stallet. 15 hungriga hästar stod där och väntade. Allt flöt på bra och vid halv tio var jag klar.

Halv ett skulle vi ha samling på sporthallen inför dagens match. Vi skulle möta Sundsvalls IBF.

Vi var som vanligt inte mycket folk. Två femmor hade vi lyckats skrapa ihop iaf, och Jossan var tillbaka på backen igen efter sin skada, vilket var kanon.

Matchen började långsamt då vi visste att dom skulle backa hem. Slarvade väldigt mycket dom första minuterna men efter att alla fått känt lite på bollen. Började målen trilla in... Hallgren var först ut av alla, sen trillade dom in i en strid ström. 7-0 stod det efter första perioden och det kändes jätte bra.

I andra fortsatte vi i samma fart och när perioden var slut stod det 14-0 på tavlan. Snyggast var nog Sassas båda mål skede vid en av våra "nyintränade-frislags-varianter".

I tredje tappade vi lite fart och vi gjorde inte lika många mål som tidigare men vi höll nollan vilket var det viktigaste och matchen slutade 16-0 till oss.

Så skönt och det var trots allt en rolig match då vi lät bollen jobba.

Nästa match är mot Söderhamn på onsdag. Jag hoppas att jag hinner vara med. Ska upp och tävla med två hästar i Östersund men jag borde hinna komma hem...

Nu blir det chips och film iaf, det tycker jag att jag har förtjänat *ler*


*rock on*

 

Lyssnar på: Reel Big Fish...


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Hej!
Har nu skrivit in min mailadress så du kan väl skicka några prisuppgifter på olika målningar så kan jag utgå ifrån det så får vi se vad det blir sen=)

2008-02-17 @ 22:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0