Barnprogram...

Söndag kväll innehöll även nästan två timmars tittande på YouTube...

 

Allt började med att jag tyckte Peia var lik Ace Ventura, vilket ledde oss in på första filmen då han försöker fånga en duva. Det ledde oss vidare till den tecknade serien "Stoppa Duvan" som gick på Cartoon Network när man var liten.

 

Finns Cartoon Network fortfarande?

 

Sen fortsatte det med att Cellen skrattar precis som hunden i "Stoppa Duvan" men ingen kunde komma på vad han hette...

Så när jag och Cellen kom hem till lägenheten surfade vi ut på YouTube för att se om vi kunde hitta några gamla klipp. Vilket vi självklart gjorde...Hunden heter Muttley och Celie låter exakt som honom *haha*

 

När vi kollat klart på ett av sitt kom Cellen på ett annat barnprogram vi såg när vi var små: Pippi Pelikan! Minns att dom visade den serien till jul när jag bara var en 5-6 år...

Skrattade så det värkte i kinderna! Så otroligt ostilig serie *hehe*

Efter Pipi Pelikan hittade vi ett annat program som jag minns att jag tyckte jätte mycket om: Ika I Rutan!

Jag börjar nästan förstå varför jag är som jag är *haha*

Shit vilket flummigt program! Vissa säger att det var ett lärorikt program, men det där skulle nog aldrig få visas i dagens TV! Hennes skelett Åke är ju bara bäst *smile*

Var tvungen att ringa och fråga mamma om hon kom ihåg det, vilket hon gjorde. Till och med pappa kände igen Ika.

Det var bättre förr helt enkelt...

 

Ika i Rutan (1990):




Pipi Pelikan (1989):



Efter Ika blev det lite Farbror Frej och Galenskaparna. Två timmar går fort när man har roligt!

Har fortfarande ont i kinderna.

 

*rock on*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0