Så sliten...

Så var det söndag igen å fy sjutton vad sliten jag är!

Det var en relativt tråkig vecka då det inte hände något vettigt över huvudtaget...men helgen kom att bli raka motsatsen!

 

Det stora problemet var dock att jag jobbade hela helgen också…

 

På fredag eftermiddagen började vi med att firade mormor som fyllde ett okänt antal år hemma i Rengsjö. Mamma och Pappa bjöd på mängder av mat. Smakade strålande! Hann dock inte med efterrätten eftersom jag var lite stressad; jag skulle åka ner till Sandviken efter maten.

Skulle ner till Martin å gå på Sonic Syndicate! Kristoffer och Micke skulle också komma upp.  Så kul att träffa dom igen! *smile*

Vid sju styrde jag Kian mot Sandviken. Hon gick bättre än någonsin och vi flög fram över asfalten. Bara några feta husvagnar och laglydiga pensionärer hindrade oss.

Det blev en intensiv kväll. Det flög stolar och bord från balkongen innan det kom en taxi och plockade upp oss för att köra till Gävle.

Det var inte mycket folk på O’Learys men inte för att det gjorde så nåt. Före Sonic lirade så spelade två andra band. Lät väldigt bra men jag har absolut inget minne av vad dom hette…

När Sonic drog i gång blev det rejält röj, rejält svettigt å rejält jävliga kul!

Efter att dom spelat Psychic Suicide var jag nöjd *smile*

 

När spelningen var klar var det dags att börja bege oss hemåt, och med lite tur lyckades vi hinna på sista nattbussen ut till Sandviken. Det var verkligen mer tur än skicklighet, det handlade bara om några minuter...

Men vi kom till lägenheten, där det blev max en timmes sömn för mig innan det var dags att hoppa i bilen och köra hem till Växbo och stallet.

Tio i sex klev jag upp och halv åtta rullade jag in på gårdsplan på jobbet.

Som tur var gick det fort att jobba. Sov som en stock när jag kom hem till lägenheten. Nästa gång jag vaknade var det bara att åka tillbaka till jobbet *suck*

 

När jag jobbat klart var det bara att koppla på "reserven" och hoppa i duschen. Det vankades förfest nere på underbara Långnäs med gänget, och efter det var det dags för året Skumparty på Tranan!

Folk får tycka det är hur löjligt som helst vilket jag fullständigt struntar i. Det är så himla kul och man blir som barn på nytt *smile*

Hämtade Cellen, som precis kom hem från Frankrike, i Söderhamn. Solen strålade och det var  nog bara en sak till som kunnat gjort kvällen bättre än vad den redan var...

 

Vi satt på Långnäs sen från åtta till halv tolv eller nåt innan vi drog in till stan. Det var inte fullt med folk på tranan men det räckte gott och väl i mitt tycke. Svettigt var det ändå så det räckte! Herregud vad vi dansade. Det var längesen det var så mycket bra musik! Tillslut kom även skummet. Kanonen sprutade ut skummet som snö över hela dansgolvet. Efter ett litet tag var alla helt täckta av skum och vi dansade så länge benen bara orkade. Jäklar vad kul det var! Massa trevligt folk och alla var på strålande humör!

Men som alla andra kvällar hade även den här ett slut...vilket var tur eftersom jag skulle jobba söndag också.

Söndagen blev ingen hit...trött som en gnu men pallade lite bad iaf. Ska försöka ladda inför måndagen nu...hur det ska gå till.

Fortsättning följer...Så mycket jag vill säga, så mycket jag vill göra *smile*

 

*rock on*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0