I paradiset...

Mitt paradis på jorden...
Vy över sjön

Den bästa platsen för att ladda om batterierna och glömma resten av världen för en liten stund är i våran sommarstuga.
Ingen el, inget rinnande vatten...djupt in i skogen, lagom långtifrån civilisationen.
Så tyst och fridfullt...bara vågbrus, fågelsång och prasslande träd. Inga bilar, buller och oljud...

I dag tillbringade jag större delen av tiden där, liggandes på bryggan, i solen, med fötterna dinglandes i vattnet. Såå skönt...
Vattnet kylde ner hela kroppen och svalkade både sinne och själ. Alla tankar slutade snurra och det kändes som om även tiden stannade för en nanosekund.

Det behövdes efter fredagens bravader.. Jag och Frida var bjuden på grillfest hos Magnus och Gunilla. Det var så himla trevligt! Vi var ett gäng på runt 10 stycken. Trots åska på eftermiddagen så blev vädret kanon på kvällen.
Vi satt ute och språkade ända fram tills runt tio då vi fick in och fortsatte festandet. Vid tolv drog vi ner på Sport In. Det var väldigt mycket folk där, hejade nog på mer människor än vad jag kommer ihåg idag ...
Frida drog före mig medan vi stannade tills dom stängde, vilket inte ingick i min plan från början då jag skulle upp och jobba dagen efter. Det blev inte många timmars sömn. Var rejält sliten när jag vakande, som tur var gick det fort att jobba.
Kan bara bekräfta en sak, så här dagen efter, som nog egentligen alla vet: Killar är konstiga.
Dom är ju så oförutsägbara! Handbok någon? Skulle nog behöva en sådan...

Men det var en toppen kväll! Nu blir det bara jobb, film och sova resten av helgen. Ska försöka klämma in Jenny någonstans också. Skulle vara kul att hinna träffa henne innan hon åker tillbaka till Örebro.
Nu har John Blund kommit också så det börjar bli dags att göra kväller.

*rock on*

Lyssnar på: Sonic Syndicate-Denide // Good Charlotte-The River // All Ends-Walk Away


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0