Club 25...


Igår var det alltså lördag med allt vad det innebär.

Jag jobbade hela den här helgen så klockan ringde tidigt på morgonen. Lite extra spännande att jobba just nu för Silvia ska föla vilken dag som helst!

Hon hade tid i onsdags, men det är inte ovanligt att dom går över när det är första gången dom ska ha föl...Än så länge har hon inte visat några tecken att det skulle vara nära iaf.

 

På kvällen samlades det gamla gänget hemma hos mig för en liten förfest. Förutom mig så var det Frida, Erica, Jimmy, Uffe, NiZse och Johan.

Vi kollade melodifestivalen och spelade Musikalias. Jag tror alla var nöjda med att Nordman och Sibel gick vidare. Alla av oss ringde och röstade på Norman iaf *hehe*

Jag hade knappt hört låtarna innan det här, har inte orkat engagerat mig å kollat på allt. Schlager är inte precis min favorit musik. Hade önskat att The Poodels dumpat E-Type för då hade jag röstat på dom istället.

 

Vid elva drog vi ner på Tranan. För kvällen var det Club 25 (åldersgräns 25 år) men det var inga problem att komma in. Väl där inne var det ganska mycket folk i blandade åldrar. Den yngsta jag kände igen var 21-22 och dom äldsta var runt 50, så det var en salig blandning. Roligt som attan var det också! DJn var lite seg från början men efter lite E-Type och andra 90-tals idoler blev det rejäl fart på dansgolvet. Jag och Erica skakade loss ordentligt. Tur att vi håller ställningarna *ler*

Höjd punkten var iaf Def Leppard med "Pour Some Suger On Me"! Gick inte att stå still då, har lite träningsvärk i nacken idag *haha*

Jag struntade fullständigt i att jag skulle upp och jobba dagen efter. Vi var kvar tills tryckarna började då vi gick för att hämta ut jackorna. När vi stod där i kön kom en kille fram och frågade om vi kunde ta ut hans och hans polares jacka. Det slutade med att vi gick och dansade till Takidas "Curly Sue"...

Kändes lite pinsamt sen jag dissat en kille på dansgolvet tidigare som vela dansa. Jag dansar inte tryckare egentligen. Tycker det är pinsamt värre, iaf på Tranan! ...men det var juh Takida.

 

Sa hejdå till Erica och gänget och studsade sen fram på ömma fötter genom regnet till brorsans bil. Slocknade som ett ljus med ringande öron.

 

Vaknade, jobbade, inget föl, kollade The Tudors och nu blir det jobb igen...

 




"Pour some sugar on me
Ooh, in the name of love
Pour some sugar on me
C'mon fire me up
Pour your sugar on me
Oh, I can't get enough

I'm hot, sticky sweet
From my head to my feet yeah"

*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0