Säsongsavslutning...

Resultat:

Hertsjö-Alfta 3-2!!

 

Så underbart skönt!!

Säsongens sista match, inget stod på spel, det var bara att lira, precis som det ska vara.

Vi gick ut med samma inställning som jämt egentligen: ha kul och ge järnet.

Vilket vi gjorde, matchen var väldigt jämn och den har egentligen kunna slutat hur som helst.

Det var riktigt kul att spela men jobbigt. Det var högt tempo och mycket närkamper genom hela matchen.

Jag och Jossan spelade back dom sista 40 sekunderna av 3:e perioden. Alfta tog då ut målvakten så det blev 5 mot 6. Märkte att 40 sekunder är en väldigt lång tid, men vi lyckades hålla undan, mycket tackvare Hallgrens krigande mot Kajsa dom sista långa sekunderna.

Var en sån lättnad när äntligen slutvisslan kom och vi äntligen hade vunnit över Alfta.

Skönt att avsluta säsongen med en seger och härligt att vi uppnådde vårat mål med att göra över 100 mål! Vi förbättrade även våran position från förra året då vi slutade femma, i år slutade vi fyra.

Läs på hemsidan för att få utförligare om matchen och se tabell...

 

Trist att det är slut redan, nu är det bara DM kvar, kanske nån cup...

Jag vet inte hur det kommer att se ut i höst, sen planerna är lite dimmiga än så länge. Jag vet inte vart jag hamnar, men så länge jag är kvar i stan så kommer jag alltid att spela med Hertsjö, det är en sak som är säker!

"Hertsjö i mitt hjärta..." som Näslund skulle ha sjungit.


Celie har åkte hem nu också, flyger till Frankrike så fort som möjligt...Trist. Hann inte umgås så mycket den här gången. Måste kanske flyga till Frankrike ändå...Toyyan orkar nog inte ända dit, hon mår inte så bra just nu...

Dags för kväller nu och i morgon åker vi till Östersund med Fröjdson och Mark. Ska bli kul...

*rock on*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0