Bad News...

Fick dåliga nyheter på jobbet idag:
Fakiren ska dö...min darling, min pärla...

Det fick hjärtat att brista igen. Han förtjänar så mycket mer...
Tydligen så hade han slitit av gaffelbandet. Sorgligt när livet måste sluta så...

image81
Fakiren och jag

Ibland hatar jag det här jobbet...det är ett sånt jobb där du inte kan låta känslorna styra och ibland måste man försöka stänga av dom helt, men ibland går det helt enkelt inte.
Det kommer alltid en häst man fäster sig lite extra för...hur mycket man än försöker undvika det.
Självklart tycker man om alla sina hästar men några blir alltid speciella...
Under dom åren jag har jobbat så är det fem hästar som har betytt lite mer än dom andra, som har varit svårare att skiljas ifrån, att glömma...
Först var det Majsan (död), sen Bixi (ridhäst), efter honom kom Turbo (Åke Svanstedt) och sen blev det Fakiren (Boden) och nu är det Mark...
Det är det värsta med det här jobbet, att hästar kommer och går hela tiden, utan att du kan göra så speciellt mycket åt det *suck* All tid du lägger ner tillsammans med dom har ingen betydelse så länge hästägarna inte är nöjda.
Det är så mycket mer som händer bakom kulisserna inom travet än vad folk tror. Det är inte bara att sela å köra...
Hoppas det går fort iaf och att han får det bra där upp...

*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0