Nära ögat...

Idag hade jag en "nära döden upplevelse"! *rysa*

Det var i morse på jobbet. Jag höll på och släppa ut hästarna i hagarna. Skulle precis släppa in Ali, en 2års hingst, i sin hagen när han blev rädd och stegrade sig. Han reste sig rakt upp och fäkta till med frambenen...
Jag som precis hade sträckt mig för att öppna hagen ser hans hovar i ögonvrån och hoppar bakåt av ren reflex...men jag hann inte undan helt. Ena hoven träffade min högra kind...
Har klockan inte varit före sju på morgon och om jag inte har varit så trött så har jag nog hunnit reagera fortare...

Den hundradels sekunden när jag ser hovarna komma mot ansiktet var sjukt otäcka. Smärtan var intensiv i hela käken.
Allt efter det gick väldigt fort. Ali försökte slita sig av rädsla men jag lyckades hålla honom och stänga in honom i hagen. Först då kunde jag känna efter hur allvarligt det var och om alla tänder satt som dom skulle, men som tur var klarade jag mig bra! Kommer nog bara att få ett blåmärke på kindbenet.

Det är första gången jag är med om något liknande...Jag har haft många hästar som har stegrat sig och varit vilda men det är första gången jag bli träffade. Så går det när man inte är koncentrerad på vad man gör...
En hov i tinningen och man reser sig aldrig mer...Livet kan ta snabba vändningar...
Ska lägga mig i tid idag så jag är utvilad till i morgon *smile*

*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0