Onsdagsfunderingar...

Onsdag kväll och äntligen börjar jag komma ikapp tiden! Känner att lugnet börjar återinfinna sig. Det enda jag egentligen ligger efter med är Sigges målning...

Hon vela ha en tavla på sig och hennes 3 syskon för att ge bort till sin pappa.

Vi sa från början att den skulle vara klar till en 1 juni men Sigge sa att det var inte hela världen om hon fick den några dagar senare. Vilket kändes skönt, men det är inte så många timmar kvar på den heller så bara jag får tid på torsdag eller fredag så borde jag hinna klart med den. Räknar att det är cirka fem timmars målning kvar på den.

Det är dom små detaljerna som tar så låååång tid. Än så länge är jag nöjd med den. Ser ut som om den kan bli bra. Svårast har varit att få till hudfärgerna, men så är det ju alltid. Blir sällan riktigt nöjd med den. Angtingen ser den för orange ut eller rosa eller grå...Bara man får till den går det ganska fort.

Sen har inte jag så stor vana av att måla killar. Dom är inte lika roliga att teckna som tjejer, plus att det är så svårt att måla munnen på killar. Dom får gärna "tjejläppar" om man inte bara målar ett rakt streck.

Borde träna mer på det...

För övrigt så är det ganska lugnt nu:

- Innebandyträningarna är slut...Nu väntar vi på barmarken med skräckblandad förtjusning!

- Små förkylningar som går i stallet...Malin, Queen, Ali, Nanne och nu Fröjding. Många som vilar vilket betyder inte så många körningar och tävlingar. Lugnt men tråkigt...

- En sträckt ljumske...Sträckte mig i fredags när vi lirade brännboll, sprang 4 km på lördag morgon och sen efter har det mest gjort ont hela tiden. Vill ut i springa men gör nog bäst i att vila.

 

Borde kanske vara deppig när det ser ut så här men vädret gör mig på strålande humör! Bara tanken på allt som kan komma att ske i sommar får en att le.

Största problemet är Brännbolls Yran vs Rockweekend. Hur ska man göra? Vill ju göra båda...

Sen planerar jag och Emma en resa till Frankrike för att hälsa på Celie. Problemet är boende; vill ju bo så bra som möjligt för så lite som möjligt...

Hittade några hotell som verkade okey men då hade dom fått jättedåliga recensioner av folk. Vi kollade också på ett par "lyxiga" vandrarhem men då var dom så krångliga att boka eller så fanns det dåligt med rum.

Ett av ställerna vi kollade på: Oops! Hostel

Så jag vet inte hur det slutar men iväg ska vi iaf *smile*

 

*rock on*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0