Hell-day...

Åh vilken fruktansvärd dag det har varit, eller egentligen så har hela veckan börjat katastrof *suck*
Först så gick det som det gick i helgen...blev mer tårar än på länge.

..och igår när jag var upp till Östersund var Fröjdson pissdålig. Han såg ut som en miljon och på två steg tog det tvärslut. Misstänker att det är en halsinfektion.
Alla dessa jävla halsinfektioner! Vi har aldrig haft så mycket problem med det som vi haft den här sommaren-hösten. Hoppas Mark har svarat på behandlingen och ska bli frisk nu...

..Sen idag hände en olycka och jag flög ur vagen för första gången på alla år jag kört häst! Var ut med "min" tvååring som jag kört hundra gånger och aldrig har varit några problem med. Nu hade hon vilat i nästan en vecka pga av att hon blev styken från tävlingen på pga av vädret och att det inte gått att köra på flera dagar pga snön..så hon var väldigt pigg. På vägen hem fick hon flipp och började dra åt sig rumpan och innom några sekunder slog hon för fullt. Hon blev bara mer och mer skrämd för varje gång hon slog. Jag såg bakhovarna och magen på henne flera gånger *rysa*
Hjälpte inte hur mycket jag drog i nån av tömmarna eller hojtade på henne. Det kändes som en  evighet men det gick nog på bara några sekunder, tillslut fick hon ena tömmen mellan bena och då var det i princip kört. Hon fick total panik och jag halvt flög/ kastade mig ur och landade på mage i snön. I vilt sken såg jag henne försvinna bort... *suck*
Vilken mardröm det var. Var livrädd jag skulle hitta henne med bryten nacke nere i gropen eller påkörd av en bil ute på vägen..
Men hon hittade vägen hem även om hon var för förvirrad för att fångas på en gång.
Otroligt nog och tur i oturen fick ingen av oss nå skador, eller jag lär nog få några blåmärken och hon lär nog var lite sliten ett tag fram över. Ett hjul på vagen gick sönder plus tömmarna men det var allt. Förhoppningsvis får hon inga psykiska mén av det här. Vissa hästar går aldrig mer att köra efter att dom kommit lösa, dom blir för rädda...
Hoppas verkligen det inte blir nå mer...

Nu ska jag dra ett täcke över mig och inte komma fram förän i morgon.

*rock on*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0