Låt den rätt komma in...

Vilken helg det har varit. Det har inte blivit mycket sömn inte.
Jag skulle visseligen lägga mig tidigt i fredags kväll men Emma kom förbi en sväng och hon kom inte härifrån förän halv ett. Inte för att det gjorde nåt, jag har nog inte gått och lagt mig nåt tidigare annars heller...

Väckarklockan ringde strax efter sex så då var det bara att kliva upp och åka till stallet för att jobba. Allt flöt på bra och det gick fort att jobba. Inga problem nånstans och Janne hade till och med fodrat frukost när jag kom dit.

När det var klart fick man stressa hem för att hinna med bussen till Sundsvall. Det var dags att möta Ankarsvik i innebandy. Tolv rullade vi från Bollnäs sporthall. Jag var inte nå taggad just då, bara trött och seg. Fick sova nästan hela vägen upp. Hade önskat att det var en längre resa för jag sov så gott.

Men bara man kommer ut på plan igen så glömmer man genast allt och allt känns bara roligt igen. Matchen började och vi spelade hyffsat bra och med lite tur så ledde vi med 3-1 efter första perioden. Allt kändes bra när vi gick ut inför andra men vi tappade allt spel vi någonsin haft, vi slutade spela som ett lag och ingenting fungerade. Vi tappade till 3-3! Vi hade tur att det inte blev mer mål till dom...
Det var många bistra miner i omklädningsrummet i pausen...men efter det kom vi ut som ett nytt lag på planen och vi ägde större delen av sista perioden. 8-3 vann vi matchen med! Jag gjorde ett av målen! : Följde med Sigge och Vickan upp framför mål och fick en fin pass av Sigge så det var bara att skjuta i mål. Det var en av dom roligaste perioderna den här säsongen, vi spelade väldigt fin innebandy stundtals.
Det kändes så skönt att få vinna! På bussresan hem blev det lite öl och många skratt.

När vi kom hem gick jag, Emma och Frida på Folkan och dansade till Hudikbandet Två Backar Läsk. Jag hade planerat att gå hem tidigare men hade så roligt att vi blev kvar till dom stängde *smile*
Men i morse var jag inte så kaxig när jag skulle upp och jobba...men det gick bra iaf. Hästarna var snälla idag.

Resten av dagen blev det bara att slappa och vila. Kollade på film med Frida, Emma hos Urban nu ikväll. Vi såg filmen "Låt den rätte komma in". Jag har vela sett den länge, mycket för att det är vampyrer *smile* och sen håller jag på att läsa boken, vilken jag tycker är rätt bra. Rå och äcklig ibland med bra...men filmen är juh aldrig lika bra som boken så jag hade inte så höga förväntningar, plus att den fått jätte bra betyg och blivit nominerad till flera priser vilket aldrig brukar vara ett bra tecken...och så var det även den här gången *suck* Det var inte mycket som stämde med boken, och massor av saker bara svischade dom förbi och lämnade oförklarade. Har man inte läst boken tycker jag det borde vara svårt att hänga med, till exempel får du aldrig nån förklaring vilka vissa människor är. Dom bara dyker upp och försvinner lika fort. Många viktiga saker har dom hoppat över och det fattas stora bitar i storyn, som tex att han återuppstår efter att han trillat ner från hustaket och att Eli egentligen heter Elias osv... Vilket gör att man bara blir irriterad när man ser den.
Det är synd för det har verkligen kunnat vara en jätte bra film men så blev det tråkigt nog inte...

Nu är det dags för ännu en ny vecka iaf...inget roligt inplanerat. Får se vad som kan komma att hända.

*rock on*

Kommentarer
Postat av: Sara

Men guuuh! Är de så pass längesen? Ja, fy vad livet kan vara orättvist ibland. Men ändå så ligger de i tanken, att de kanske var nån mening med att Sara skulle lämna oss så pass tidigt. Förstår du hur jag menar? Så går min tankar iaf. Speciellt när de gäller unga.



Ha de så bra du med!

2008-11-12 @ 22:52:12
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0