Seriepremiär...

Igår hade vi säsongens första innebandy match. Den gick inte riktigt som planerat...
Vi hade bara lyckats skrapa ihop 10 utespelare plus Linnea så som inte sprungit eller tränat nåt sen operationen...

Vi spelade mot Hudik/Björkberg uppe på Håsteholmen. Innan match fick vi även våra nya matchkläder.

Uppvärmingen gick riktigt bra; bollarna satt på mål och bra tempo, men jag kände mig väldigt stel i kroppen efter montéjobbet jag red på Cowboy på fredagen. Värst var det i ljumskarna och ryggen, sen hade jag rejält med mjölksyra i vaderna...trodde jag iaf.
Ju mer jag sprang desto ondare fick jag i vänster benet. Det var det enda som oroade mig inför matchen.

Matchen rullade i gång och jag spelade back med Vickan. Efter ca 26 sekunder fick vi ett mål genom Jossan Primh. Sen hände det inte så mycket mer. Vi hade spelet större delen av perioden och vann skottstatestiken, men mitt ben blev bara sämre och sämre. Jag kunde inte rätta på foten pga av all smärta. Det värkte från knät och ner i tårna. Hela vadmuskeln var stenhårt...provade med allt från linda och linement men inget gjorde det bättre.

Andra perioden började dåligt med ett snabbt mål av dom, sen var det mållöst fram till den 16 minuten då dom gjorde sitt andra mål. Vilket var ett riktigt lottomål där dom bara skickade in bollen och den lyckades smita förbi Åsa. Vi började spela väldigt stressat å slarvigt dom sista tio minuterna av den perioden. Jag hade nu så ont i benet att jag hade domnat i hela överdelen av foten och hade stickningar i tårna. Tårarna var nära ibland...

Period tre började inte bättre den heller med ett snabbt mål från dom, även det en boll dom bara slängde in från hörnet framför mål och som studsade oturligt. Vi lyckades inte vända matchen även om vi gjorde flera tappra försök. Fia fick göra det sista målet, vilket också blev dagens snyggaste då hon själv snurrade upp hela H/B upp på läktaren.
Så resultatet blev 3-2 till dom. Vilket var riktigt surt. Som Sigge sa "Ska jag förlora så förlorar jag hellre mot ett bra lag.."
Men vi får skylla oss lite själva, vi sätter inte våra chanser och med tre powerplay borde vi nätat lite mer...även om vi var nära flera gånger.

Det som var tråkigast med matchen var att flera av deras spelare snackade så mycket skit. Det är nåt jag hatar! Spela hellre hårt å lite fullt men håll munnen stängt! Igår blev jag bla kallad fitta av en av deras forwards, sen var det en annan som började mucka framför vårat mål. Jag bara stod och gruffade lite så hon skulle flyttade sig från Åsa i målet då hon tände till å frågade vad fan jag höll på med. Jag började garva och sa "Lägg av va, flytta dig från våran målvakt då" sen klappade jag henne på axeln å sa att det är juh kul ju *haha* Hon såg ut som ett åskmoln och vevade klubban efter mig, synd att domaren inte var närmare så dom kunnat fått en till utvisning.

Så det var ingen kul match att spela. Hade kunnat varit hemma istället nästan men nästa gång ska vi spöa dom iaf!
Foten då? Den gjorde så grymt ont hela tiden men jag spelade hela matchen trots allt. Antagligen så har jag fått en bristning eller blödning i muskeln. Idag så känns det lite bättre även om jag fortfarande haltar. Värst är det att försöka gå i trappor och när man suttit still länge. Hoppas att det läker fort iaf, måste jobba i morgon och då behöver jag båda benen.

*rock on*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0